Det är över nu.

Jag hann aldrig bli nervös. När jag tog upp mobilen för att kolla resultatet första gången stod det redan 1-0. När jag sju minuter senare kollade igen stod det 3-0.
7-0 blev det (0-7 eftersom det var på bortaplan) till Brynäs i matchen mot Västerås.

Terrorrn som denna kvalserien skapat har varit nästintill olidlig.
Men nu, nu är det Ä-N-T-L-I-G-E-N över.
VI ÄR TILLBAKS! (Även om vi aldrig var ute.)
FAAAAAN SÅÅÅÅ SKÖÖÖNT!
SÅ IN I HELSIKE FANTASTISKT SKÖNT!
För två omgångar sedan såg det nästan kört ut.
Idag var det Leif Boork i brynäsbåset som nästan hopade av glädje samtidigt som brynäsarna på isen, deras glädje liknade mästares lycka.
Det var bara fina scéner från gurkstaden.

Men om jag inför serien, i höstas fått höra att jag Brynäs säsong skulle slutat med glädjescener, där jag själv studsat runt som en hoppjerka, så hade jag trott på guld. Nu var det en seger i kvalserien som gladde.

Brynäs, filmen om undergången eller: Brynäs 1912-2008 kan jag nu se på hur många gånger som helst och känna, faan vad nära att det där blev verklighet!
Nu ska jag lägga mig på sängen och pusta ut. 
Först om några veckor kommer jag att förstå hur nära undergången var. 

I Ängelholm var det "fest". Eller rättare sagt, jätteparty.
Rögle är klart för elitserien. För det har jag blandade känslor.

I Leksand fick man se minst sagt besvikna supportrar riva sönder egna flaggor och gråta krokodiltårar efter vad som såg ut att bli en storseger mot knäckebröden, men det blev förlust och elitserieplatsen försvann i sista sekund - igen.
Lider med "storebror" i Skåne, Malmö.

Mora slogs ut ur elitserien i tidernas kvalserie.

Lider också med dem.
Lider med alla, inklusive oss brynässupportrar som var tvugna att ta oss igenom det här helvetet.
Men åter igen, (har knappt förstått det själv) det är över.

Nu blir det fest halva natten med godispåsen och oboy-glaset brevid mig!

Torsdagen tog två epoker i Brynäs historia för evigt slut.
* "Kristiden" 2001-2008, den korta epoken. Nu lämnar vi bottenträsket för sista gången och kan återigen börja drömma om nya guld.
* Tommy Sjödin, den störste. Den långa epoken. Sedan 1986 har han spelat elitseriehockey, de flesta åren med Brynäs. I och med kungens avsked går en epok i graven. Den sista med spelaren med den riktiga "brynäsandan" har lämnat oss.

Vill tacka många.
*Tack Leif Boork för att du kom tillbaka och var med och räddade Brynäs.
*Tack Jakob Markström för att du storspelade kvalserien igenom.
*Tack Pavel Brendl för att du nätat så många gånger, bjudit oss på show, mål, men framför allt, trepoängare.
*Tack alla andra spelare, älskar er.
*Tack Gävlepubliken för att ni tände till i matchen mot Mora och körde "vågen".
*Tack alla 8214 som kom och satte nytt publikrekord för Läkerol Arena.
*Tack alla som igenom hela kvalserien trott på oss.
*Men framför allt, tack Tommy Sjödin för att du aldrig ville ge upp. Att din dröm om ett guld med Brynäs gjorde att du spelade kvar så länge. Man kan inte annat än älska en kille som dej som verkligen brinner för ditt och mitt och vårat lag. Tack för alla fina stunder, du är den största, allas våran Tommy Sjödin! <3

image86

Imorgon kan Gävleborna vakna upp i en annan värld. En lite varmare, vackrare sådan där man har tid att lägga märke till ljudet av skrattmåsar och doften av nyrostat kaffe.
Den svåra, mörka tiden har lämat Gästriklands största stad.
Även till Gävle har våren kommit.

Leif Boork: Brynäs fick behålla sin elitseriestatus och jag tycker att jag fullföljt mitt uppdrag. 
Ut gick han och tog emot brynäs-fansens hyllningar en sista gång. När brynäsarna sedan skulle tillbaka på bussen till Gävle fanns Boork inte med. Han var redan på väg hem till Sollerön.
Boork - Lovar att åka ut till Sollerön mitt i den vackra sjön Siljan i sommar och känna att jag är i himmelen.
Tack för att du kom och var med oss.

Var glada alla gävlebor och brynäsare, det är äntligen över nu.


Kommentarer
Postat av: Bekka

Haha, nu ska jag heja på Rögle nästa säsong xD

2008-04-11 @ 20:36:40
URL: http://www.bkalike.blogg.se
Postat av: Niklas

Näe, Brynäs ska du heja på =D

2008-04-11 @ 23:41:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0