FÄRJESTAD ÄR UTE

Äntligen har det hänt.
FÄRJESTAD ÄR UTE UR SLUTSPELET!
Åkte ut mot Linköping i semi - igen.
Då (2007) som nu blev det ganska klara segrar för Linköping.
Färjestad håller bara när domarna är på deras sida. När det kommit så långt som till SM-Semi ökar kollen på domarna utifrån som måste dömma mer rättvisst för att inte hamna i avgörande situationer. Detta har gjort domarna mer rättvisa vilket Färjestad inte är vana vid och de förlorar stort.
Årets semiresultat: Färjestad-Linköping 3-7, 1-5, 4-1, 3-6, 0-4.

Kan dock lägga in lite, mer positiva Färjestadsfilmer från Youtube. Klubben är ju trots allt från min egen stad.


"Guldmålet" av Jörgen Jönsson mot MoDo i Karlstad 2002.


Greger Arthurssons avgörande guldmål i sudden death i Stockholm 1998.


Mathias Johanssons avgörande mål i SM-finalen i gamla arenan i Karlstad 1997.


FBK är vana att ha domarna med sig. Här dömde domarna rätt (dvs inte mål) och FBKarna blir skitsura.
Hade detta varit i grundserien hade det blivit mål för Färjestad direkt.

 
En mix, mest bilder från Färjestads intron i Löfbergs Lila Arena.
(Hesa Fredrik, Brynäs ljudsignal vid mål vid 1.07 och 2.03)

Varför lägga upp sådana filmer?
Därför att jag på något sätt måste uppmärksamma Färjestad på ett någorlunda positivt sätt, någon gång per år och nu är ett guld omöjligt i ett helt i år.

När jag skriver detta ligger Brynäs under borta mot Malmö med 1-3.
Sällan jag säger detta men... fy fan vad jag hatar Brynäs just nu!
(I allafall när de spelar så hjärtlöst som de gör nu.)

R.I.P. Brynäs.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0