Filminspelning.

Efter exakt åtta timmar i skolan (Friends kl. 08.00 till Drama kl. 16.00) gick jag hem, ganska trött ifrån skolan.
Råkade stöta ihop med Anna-Karin och min lilla kusin Sara, snart 1,5  år gammal. Glad som vanligt vinkade min lilla kusin till mig som tydligen hade fått nya skor som hon stolt, bokstavligt talat "överanvände" och trampade runt i.

Slog som vanligt på Gefle Dagblad på nätet hemma och läser den magiska nyheten: GEFLE IF:s CUPPREMIÄR MOT VÄRMLÄNDSKA CARLSTAD UNITED!
Gjorde tre "grodhopp" och två "Brolin-pirruetter" på rummet och halvt skrek ut min glädje. Äntligen får jag se älsklinglaget live - och det här i Karlstad!
1 maj åker de ljusblå kläderna på, då ska jag stolt gå de 3 kilometrarna till Tingvalla IP tillsammans med ett gäng kompisar. Förmodar att bara blir jag och Haytham som kommer hålla på Norrlands bästa fotbollslag.
Ska kolla om jag kan få någon autograf av den kommande kungen Johan "Brolin" Oremo!
image85
Gefle med Oremo i spetsen kommer till Karlstad 1 maj. Värmlands bästa lag ställs alltså mot Gävleborgs och hela Norrlands bästa lag. Div1 vs Allsvenskan.
(Tips: Kolla reklamen på Oremos byxor, just där "favoritdelen" sitter!)

Åkte fyrans buss ner till stan och ut till Tingvallahallarna, eller som området numera kallas för från E18; Tingvalla Arenor. Där tränar Jonas PP och Viktor S innebandy och vi skulle spela in några scener till våran film som fortfarande saknar namn. (Arbetsnamn: The Party.)
Första scenen var där poliserna Alcén och Larsson får reda på att det skett ett massmord på Horsensg. 160.
Scenen spelade vi givetvis in vid polishuset.
Jag stod bakom kameran och gissa om det tog lång tid!? Balticas "konungar" Ståhl och Persson Planefors hade jäkligt svårt att hålla sig för skratt.
Ännu roligare hade de/vi när vi skulle spela in en "knarkscen" på Fredsgatan, Karlstads fyllenäste nummer 1.
Min speciella filmröst fick det svårt för oss att inte skratta.
Hoppas att våran, The Sten Rydh Productions film blir lyckad!
image84
Sten Rydh, mattesnille i Dalsland, mannen som givit vårat filmteam dess namn.

När de sena inspelningarna var klara skilldes vi åt, Wiggie och Persson cyklade hemmåt medans jag missade treans buss (Karlstads förbannade buss-system har blivit dåligt igen, nu går bussarna bara var tjugonde minut på trean istället för var tionde och en gång i halvtimmen på kvällarna.) så jag styrde kosan mot Burger King på "galleria" Arkanden. Gott som alltid. Godast: Pommes fritesen tillsammans med Bearnaise-dippen! image83
Hamburgerkriget i Karlstad. I mitt tycke har MAX och Burger King den godaste maten.
"Alliansen" (BK och MAX) = 4 restauranger.
"Mackan" = 4 restauranger.

Kommentarer
Postat av: Edit

Om du träffar Oremo får du ta hans autograf till mej också!

2008-04-10 @ 17:16:16
Postat av: Niklas

Aa men visst =)
Säger att det är till en tjej i Söderhamn så får vi se hur han reagerar. =D

2008-04-10 @ 17:23:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0