JÄKLA VÅRJÄVEL!

Är så as-förbannat stressad så att det inte finns.
Detta kommer helt klart bli den jobbigaste våren i mannaminne.

Spelar teater i skolan och kommer därmed att vara uppbokad hela helvetes-vecka 20. Kommer spela nere på Arenan i bibliotekshuset i stan inför förhoppningsvis fullsatta läktare.
Sen blir det ju några eftermiddagsträningar innan också.

Pappa skulle boka in mig på en moppekurs och ringde och bokade in mig - på måndagar!
Ringde från skolan och sa att det inte skulle gå på måndagar och han bokade in - onsdagar!
Går inte heller och jag ringde igen och bad honom bytta. Får väl se hur det går...

På onsdagar är man nämligen konfirmandledare mellan 16.30-19.30. Roligt, för det mesta faktiskt. =)
Just denna helvetes-vecka 20 ska konfirmaderna fråm Ruds- och Norrstrandskyrkan konfirmera sig nere i domkyrkan och då ska man ju givetvis vara med. Blir dock tufft, kortet vi ska ta på tisdagskvällen KROCKAR med premiären av våran teater, eller rättare sagt: Musikalen "Sparkar och snedsteg".

Måste ut och kolla kläder till både konfirmationen och skolbalen.

Ikväll ska jag dessutom träna inför ett prov imorgon i samhällsekonomi i SO:n.
Ska också göra om ett värdelöst muntligt nationellt prov i svenska med Oscar Kafle.
Å så har jag engelska läxa också.

Nästa vecka är det ta mej fanken nationella prov i tyska också. Å så ett fördjupningsprov i samhällsekonomi. Det sura är att jag INTE HAR TID att göra detta prov. Ska vara på A-kurs matte på Tingvallagymnasiet i stan.
Surt för där försvinner väl alla chanser att få ett MVG i Samhällskunskap.

Sen ska bron i NO:n vara klar, med skisser, beskrivningar, slutsatser och allt.
För att inte tala om det fruktansvärt svåra svenska provet vi kommer att få.

Ska väl också se om man kan hitta något sommarjobb. Eller så kanske man fortfarande är för ung?
I såna fall lär det ju bli ett sommarjobb uppe i Hälsingland, kanske campingen i Hölick???
Ska i allafall söka lite på datorn, när man får tid.

I helgen ska man sortera och dela ut reklam. Inte alltid sådär jättekul om man ska vara ärlig. Men man tjänar ju i alla fall några slantar på det.

Nee, den här våren blir nog den stressigaste jag varit med om, blir jobbigt att ta sig igenom den.

Var på gymnasieforum på Sundsta för en liten stund sen förresten. Var runt och kollade lite, mest med Anna, Alicia och Matilda F. Vi kollade på lite olika grejer, var vid Sam/Media och lyssnade när de pratade. Kollade vanliga Sam, Teknik och lite sådär.
Killarna vid Sam var riktigt roliga faktiskt. Kalle, killen man pratat om gymnasiet tre gånger förut var där och skojade!
Blev några klubbor också som man samlade på sig, men de gav jag bort, de var av lakrits.
Såg också en reklamskylt för någon av stadens frigymnasium:
INGA LÄXOR
INGA PROV
NÄRA VERKLIGHETEN
EGNA TISDAGAR
Tyckte den reklamen var lite kul och tänkte plåta den, men då stod en gubbe i vägen. Surt!

Jaja, nu ska man gå och "stressa" lite och nödplugga samhällsekonomi. 

Ha det bra Sverige! ^^


Kommentarer
Postat av: anna

Du gör mig deprimerad, med allt som måste göras i skolan. hehe.
Aaa, den skylten var ganska bra. :P

2008-04-24 @ 22:45:08
Postat av: Niklas

Aaae hehe, det var något sånt det stod.
Mm det är lite väl mycket med alla nationella och vanliga prov tycker jag, lite jobbigt. ;/
Men vi överlever väl, hoppas jag! =P

2008-04-24 @ 22:51:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0