Kiosken.

Stod i kiosken med Tobbe i dag. Var för det mesta lugnare än jag trott det skulle vara.
Visst, folk kom och tiggde, någon kom t.o.m. och snodde men annars var det förhållandevis lungt.
"Råkade" bjussa Polina på en cappucino och Elin och Charlotte på en riskaka. =)
När dagen var slut så hade vi typ slagit nytt rekord i att sälja lite varor. Vi fick + på kvalitet, service och renlighet!
Hur som helst var det helt annat än förra gången när jag och Oscar J. tvingades stå där nere och slita och bråka med sexor (-nior) utan hyfs.
Missade en lektion i DANSKA på svenskan. Surt!

Ikväll blir det Gefle-Djurgården på Strömvallen på radion.
Lite olika tips har inkommit till mig men de flesta tror på Djurgårdsseger med uddamål, 1-2.
Själv tror jag på 2-1 till gästrikarna med ett mål av Oremo och ett av Berggren.

Angående Brynäs kanske viktigaste match i historien igår har jag bara positiva saker att säga om.
Hyllningen av Lennart "Tigern" Johansson var fin.
Det nerviga ställningskriget höll dock på att ge mitt hjärta en hjärtattack. Ett mål i baken = ett oavgjort resultat = slutet på Brynäs.
Istället kom 2-0 i tom bur. Målet gjordes av en viss Andreas Dackell som klassade detta mål som det viktigaste i karriären, viktigare en bl.a. de två målen i den avgörande finalen mot Luleå 1993.
Stora ord från en stor man som nästan började fukta mina ögon.
När 3-0 kom hade jag ingen energi kvar alls. Hade skrikit mig hes vid 1-0 målet, Markströms osannolika räddningar, Leksands stolpträff, 2-0 målet...

Nu ser det ljust ut Brynäs.
Igår var Läkerolen tårarnas arena. Förtvivlade Leksingar plus lättade Brynäsare lät tårarna rinna. Segern kom när den som allra mest behövdes. I den kanske viktigaste matchen någonsin. I matchen som verkligen gällde liv eller död.
Tack för denna seger Brynäs.
8217 lämnade hockeyarenan på Sätraåsen kraftigt tagna av kvällens dramatik.
För oss brynäsare var det nog först efter matchen vi vågade erkänna för oss själva att detta var den vikgtigaste matchen någonsin, att dessa scener långt framåt med all säkerhet kommer att bli klassiska.
Vi var uträknade, nu är vi jättefavoriter.

Men än kan allt hända, var fortsatt försiktiga Brynäs! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0