Konsten att fylla en blogg...

...är jag dålig på.

Noterat från idag:
*Jag och Emil bakade vitlöksbaguetter på hemkunskapen idag. De blev goda men smakade kanske lite för svagt.
*Vi spelade fotboll på helsal på gympan idag. Om jag inte minns fel så var det första gången i nian. Ett mål kom från "Brolins" fot.
*Jag hade tråkigt på tyskan.
*På NO:n byggde vi broar på Bridge Builder på datorn. Jag och Mathilda F. var "riktigt duktiga" och nådde level 4!
*Spelade lite streethockey på planen utanför.
*Konstaterade att det inte blir något "norrlandsguld" i år då Hv71 slog ut Timrå i den sjätte semifinalen.
*Packade resväskan till imorgon. Ska på läger med konfirmanderna i helgen och vara ledare. Blir kul, med bl.a. årets första dopp utomhus i en sjö sent på lördagskvällen med ett långt och härligt bastubad efteråt.
*Tittade på min egen gjorda film; Brynäs 1912-2008. Den innehåller många fina bilder från en svunnen storhetstid med ett vackert men sorgligt slut där ett Brynäs-klubbmärke försvinner i ett hav av rosor. Om katastrofen blir verklighet, vilket det ser ut att göra, ska jag rulla filmen om och om igen och känna hur ögonen tåras.

Brynäs, slutet är nära nu, ni ska veta att jag alltid älskat er. <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0