Mopedhysteri!

Idag hade vi nationella prov i matte, muntligt. Med Tord!
Jag, Marcus och Matilda fixade det nog ganska bra.
Tänker dock inte avslöja innehållet i provet här i bloggen då jag har ett antal läsare som ännu inte gjort detta test.
Fick förresten igår lära mig att åska på danska heter tordenvejr.
På idrotten hade vi lite olika aktiviteter. Jag spelade först innebandy med Polina, Patricia och "floorballkingen" Adam Colling. =P
Sen blev det badminton och basket med Anna, Christina, Emma och Alicia. Också kul. =)

På eftermiddagen blev det en liten biltur ut med farsan och lillebror Victor till Skåre för att kolla på moppar.
Detta är ju min sextonde vår, dvs första våren som femton-åring och tänker därmed skaffa ett litet fortskaffningsmedel. Tänker inte köpa någon dyr moped, ska ju mest använda den uppe i Hälsingland.

image108
En sån här moppe tänker jag köpa. En Speedy för cirka 9.000 kronor. Enligt farsan "väldigt mycket moppe för pengarna."
Bilden skaffade "Hudik Insider" åt mig. =D

Fast man måste ju säga att man är inne i någon slags "mopedhysteri" för tillfället. Ser på de "motordrivna cyklarna" med andra ögon än för ett halvt år seden. Nu lyssnar man på motorljudet, kollar hastighetsmätarnas utséende, letar efter repor osv.

Ha det gott Sverige.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0