Mopperazzia.

Idag kom ett gäng snutar till plugget.
De skulle kolla mopparna, vilka som var trimmade.
Gick ner innan Bild-lektionen skulle börja och kollade.
Där nere var det avspärrat och två poliser plus en av skolans rektorer gick runt och kollade moppebarnens alldeles egna motorfordon.
Poliserna såg lite stressade ut medans rektor Anders hade ett strålande glatt humör.
Två moppar stod redan på flaket för att fraktas iväg.
Så skulle de starta en moppe som först inte gick igång.
Ett sus av skratt gick igenom publiken, bestående av ungefär ett 80-tal elever. Hejaklacken, de som stod närmast "testgrejen" tog upp händerna i vädret och ropade: ååååååå SOPA! och pekade mot polisen och eleven som först inte fick igång mopeden.
Sedan hördes lite mer besvikna toner från publiken, denna moppe var INTE trimmad! Surt.
Gick sedan upp till Bilden.

Tänkte att det var nog tur att man inte skaffat sitt moppekörkort och haft moppen nere på skolans parkering än.
Den kan ju köra i 60 km/h på raksträckor, även fast den inte är trimmad.

Jaja, nästa vecka blir helvetesveckan.
Måndag: Nationellt prov i tyska. Teaterträning till klockan sex.
Tisdag: Prov i svenska. Prov i SO. Inlämmning av bron plus utvärdering och slutsatser osv.
Onsdag: Nationellt prov i tyska.

Men sen kommer valborgskvällen och då ska man till Deje.
Och sen kommer torsdagen och då blir det fotboll; Carlstad-Gefle i Svenska Cupen.
Och sen på kvällen blir det McDonalds och resa till Hälsingland. Kommar att kännas skönt med det breaket!

Fick förresten tillbaka resultaten våra engelska nationella prov idag.
Hade mentalt ställt in mig för min första IG:n någonsin.
Så illa gick det inte.
Det blev ta mej fanken VG- på hör/läs och VG+ på muntligt! (Eller som det stog; Oral, VG+!)
Nästan lite stolt.
Trodde helt ärligt talat att det skulle bli IG eller i bästa fall G-.
Var nästan säker på att jag var en av de som; "inte nådde ända fram", som Anna-Stina uttrykte det. Så var det INTE!

Ha det bra Sverige, från Skåne till Lappland, från Bohuslän till Norrbotten!  =P ^^

Kommentarer
Postat av: Bekka

Haha, den där mopperazzian var det bästa som hänt mig i år tror jag!
Nästa vecka suger även för mig (jag har samma som dig fast prov i franska istället för tyska, om det är någon tröst.. ;)

2008-04-25 @ 18:46:04
URL: http://www.bkalike.blogg.se
Postat av: Niklas

Aae lite "sur" vecka.
Okej, du har franska och det måste ju ta mej fanken vara ännu värre!:S
Men får väl hoppas att det går bra för oss då ;)

Fick mig ett gott skratt där nere vid moppeparkeringen! xD

2008-04-25 @ 22:41:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0