Nedräkning...

Nu är det bara två dagar kvar till Valborgsmässoafton, som jag och familjen vanligtvis firar uppe i Deje.
Åtminstone för några år sedan hade de Sveriges största fyrverkeri på valborg. Vet inte om det fortfarande är så.
Blir nog resa via Kil och Kils pizzeria och sen till Fryksta för att träffa kusinerna innan vi åker vidare till Deje.
Finns inte mycket som är mysigare än Deje på en valborgsmässokväll. Synd bara att fylleristerna börjat ta över de sista åren.

Dagen efter, på torsdag är det dags för fotboll på Tingvalla. Carlstad United - Gefle IF!
Ska gå på en "värvningsturné" från Rud (eller Kroppkärr) via Färjestad och Råtorp till stadion. Blir ett litet gäng som ska dit.
Jag och Colling ska bilda vår egen lilla Gefle-klack, även om nu Adam inte håller på GIF.
Men vi ska i allafall köra de traditionella hejarramsorna + GIF special: HEJ HÅ, VAD STÅR PÅ? VI ÄR GEFLE HIMMELSBLÅ OCH VI SJUNGER FÖR VÅRT LAG, VI SKA VINNA DETTA SLAG!  (Sjörövarfabbe, Pippi Långstrump.)

image127
Woxlin och hans Gefle kommer till Tingvallastadion i Karlstad!

Sen på kvällen blir det skjuts hem för packning. Sedan blir det McDonalds och McFeast-meny x2 för mig. Ena äter man på "Mackan" vid Nobelplan, Norrstrand. Andra blir i bilen, på väg mot Hälsingland.
Vi åker vid halv åtta-tiden och lär komma fram först vid tre på natten/morgonen.
Åker som vanligt upp på berget Pilkalamppinoppi i Orsa Finnmark i nordöstra Dalarna!
Skitkul däruppe mitt i natten.
Var där med "Wiggie" förra året. Var "inte" lite mörkt och nästan lite läskigt ute, speciellt vid tornet.
image124
Brandtornet på Pilkalamppinoppi - mitt ute i ingen stanns.

På fredagmorgon, efter bara några timmars sömn ska vi åka tillbaka 2,5 mil, till Hudik!
Blir att gå runt lite på stan, köpa lite Fagerströms karameller, kanske någon hamburgare från Frasses och klassikern; mjukglass från Möljen!
Sen blir det att hämta båten vid Berglunds och åka med den, hela vägen runt Hornslandet, via Hudiksvallsfjärden, Olmen, Hölick och Kuggörarna tillbaka till Storsand. Blir skitkul!

image125
En Galeon 520, exakt en sån vi har, fast med nyare motor =P

På måndag åker vi hem. Åker via Gävle och Läkerol Arena. Ska köpa en Brynäs-keps till mig och kanske till Jansson i 9D.
Sen blir det äventyrsbadet AquaNova i Borlänge. rankas som Sveriges bästa inomhusbad efter Gustavsvik i Örebro!

image126
AquaNova, Maserhallen i Borlänge!

Ser mycket fram emot helgen! Längtar!

Idag hade vi förresten teater till klockan 18.10 i skolan. Blev lite tradigt ibland, men allt småsnackande höll en vid liv.
"Max" och "Vanessas" sexscen (rätta mig om jag har fel) livade upp, dock endast i några minuter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0