Oral skills!

Denna dag, fredagen den 18 april, har jag varit i skolan.
Inte något konstigt med det.

På engelskan sade min lärare Anna-Stina: Today we are going ta have an oral lesson. You are all going to show yout oral skills!
Vi skrattade till dagens två roligaste meningar på det engelska språket.

På bilden redovisade vi våra "fasader". Sådär halvkul.

På svenskan skulle jag och Oscar Kafle köra svenska nationella, muntligt för halva klassen. 
Anna-Stina startade bandet och Kafle som inte vait med under ett sådant här prov visste först inte att man skulle anteckna. Själv fick jag leta efter en penna till mig själv och vi tappade båda två hela första minuten. Givetvis skulle vi gå fram. Anna-Stina sa att JAG skulle guida Kafle genom den muntliga diskussionen.
Det gick skit-uselt.

Efteråt blev det ett litet snack med läraren där hon förklarade att vi får det här betyget men att hon gjort fel som inte gett Kafle chansen att få reda på hur provet egentligen gick till.
Känns surt när man hade chansen att höja sig i de svenska nationella proven, så får man ingen ärlig chans att faktiskt göra bra ifrån sig. Och när hon har erkännt att hon gjort fel så borde väl ändå inte detta betyget räknas!?

Vi ska få en ny chans med Anna-Stina nästa fredag, men det får vi inget betyg på, känns surt.

Men är inte arg på henne, hon äger i allafall att den här lilla incidenten inte försämrar våra betyg så det känns i allafall okej. Men chansen att höja mig (vilket jag ändå aldrig haft) försvann på direkten.


Nu ska man se på ishockey. Kan Linköping sprattla till, eller är Hv71 mästare redan ikväll?


Imorgon ska man göra tre saker: 

Dela ut reklam.

Åka till Arvika och kolla en moppe.

Åka ner till Nöjesfabriken och kolla kön till Idols audition här i Karlstad. Blir kul att se om det är någon man känner igen där i Idol i höst. =D


image109
Kommer någon ny stjärna föddas i Karlstad när Idol kommer hit?
(Året är dock 2008 och juryn är utbytt.)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0