Skäms du Niklas???

Denna dag var ju rena helvetesdagen.
So-prov.
Svenska-prov.
Inlämning av bron i No:n.
Obegriplig A-kurs matte på Tingvallagymnasiet.

So-provet, det i samhällsekonomi tror jag gick helt okej.
Inlämningen av bron plus skisser och reflektioner var heller ingen konst.
A-kurs matten fattade jag som vanligt ingenting av. De är ju så smarta att de ger oss den allra svåraste a-kurs matten som finns. På b-kurs nivå.
På "Frisen" fick klassen förresten sina klasströjor idag. Jag får vänta tills imorgon.
Några bakom mig på So-provet blev så överlyckliga att de skrek när de fick reda på att de skulle komma idag.
So-lärare och mentor Ewa fick ryta till.
 
Å så hade vi svenskaprovet. Det där man skulle sätta in exakt synonym till orden, så som de står i ordlistan.
Ex pompös, det är INTE storslagen utan högtravande!
Provet gick ganska dåligt.
Som för de flesta andra i klassen.
Vi hade ju inte tid att träna fullt ut till flera stora prov samtidigt.
Men kanske borde det ändå gått bättre, vi har ju i allafall haft orden i läxa. Dock flera veckor sedan.

Jag lämnade in mitt prov bland de sista och sa att det gick ganska dåligt. Då bryter Anna-Stina ut:
-JAG HOPPAS ATT DU SKÄMS NIKLAS!
-Eeh, ja det gör jag.
-BRA HEHE, DÅ BEHÖVER JAG INTE SKÄLLA PÅ DIG OCH ER ANDRA!

Hon sa det på ett skämtsamt sätt och jag kunde bara skratta.
Fast så illa gick det ju inte. Var bara sista sidan det gick piss för mig. Och Anna-Stina kollade aldrig igenom innan hon frågade ut mig.

Nu sitter jag här och skriver på bloggen, alltså har jag överlevt "the worst day of all"!

Ha dett gôtt Kallsta och övriga Sverige!

Kommentarer
Postat av: Belinda

Kära Niklas! Jag undrar om du kan skriva ett inlägg om vår underbara tid på ledarlägret -07?? Det skulle vara helt fantastiskt! Berätta om det första mötet ´med degerforsarna,
Med kära Hälsningar Belinda =)

2008-05-28 @ 13:26:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0