Renkött.

Nere hos mormor och åt jättegod mat idag, bl.a. renkött!
Aa jag vet, mormor är "a-norrländska" och jag bara "c-norrläning". Men hon gillar inte surströmming och det gör jag!
(A-norrländska i det här fallet = född och uppvuxen i en by utanför Boden i Norrbotten. C-norrläning i det här fallet = sommarstugan i Hälsingland, söder om Sveriges mittpunkt, 10 mil söder om Sundsvall, 1 månad per år.)
Var trevligt, kollade lite på tennisfinalen och i lite album. Var en bild som jag fastnade på ett tag - en bild på mig, mormor och morfar tillsammans någongång runt julafton 1992. Önskar att jag fått träffa min morfar mer, men det är ju såklart omöjligt... ;/

Nu är det bara 5 dagar kvar. Spännande är det! Älvkullen - here I come! :p

Kollade lite på damfotbollsmatchen igår - den mellan Sverige och Tyskland! Tyskland vann i förlängningen som höll på just när jag tillfälligt var på Konsum på Norrstrand för att shoppa godis! Grattis Tyskland! :D


"L8"                                                

Caroline (t.h.)

...men kommer sakna Lotta Schelins fina anfallsspel och Caroline Segers fina blonda hår! ;/ 

PS. Kollade lite på Tv4:s Sommarkrysset. De lyckades under Nordmans låt; Djävul eller Gud - ställa frågan: "Låtens titel för tankarna till Håkans hemstad med brinnande bockar och Brynäs, vilken!?"
 - SLUTA MOBBA GÄVLE! xp 

Kommentarer
Postat av: Bekka

Det är inte ett dugg spännande, det är bara HEMSKT!

Haha, Sverige var sämre. Sverige är alltid sämre. Alla utom Ara :(

2008-08-17 @ 12:23:08
URL: http://bkalike.blogg.se/
Postat av: Niklas

Tyckte Aras protest var lite löjlig...

...men utan den hade jag fortfarande inte vetat vem han är! :D

2008-08-17 @ 15:33:38
URL: http://nille92.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0