Solen skiner!

Idag skinner solen äntligen (som den alltid borde göra i den här stan om den vill leva upp till sitt rykte) och jag kan ju inte slösa bort dagen med att sitta inne. Senast det var fint väder på riktigt var så långt bak som till fantastiska 31 juli. Dagen som innehöll allt och ingenting, d.v.s. 6 timmar i rad på stranden! På kvällen blev det en nästan magisk tur till Stensöfjärden under den mörkrosa himmlen. Där blev det bad i havsviken som dagen till ära var 23 grader varm! Nästan magiskt var det att hoppa i från båten i det som höll på att bli nattmörker. Såna där stunder upplever man bara två-tre gånger per år!


Grannarna åkte också till Stensöfjärden. Lungt och spegelblankt hav upplever man sällan!
Börjar desperat längta tillbaka dit - redan!

Men sen den kvällen/natten har läget varit helt annorlunda. Dagen efter var det höstgrått ute, nästan stormvindar, stora vågor och ihållande regn! Stora vågor var det ända tills vi åkte hem, sex dagar senare.
Och i stan där "solen alltid skiner" har det ju inte varit ett dugg bättre...
...förrän idag! Örsholmen eller Kroppkärrssjön blir det!

Ute och gick lite med Polina igår kväll, men annars var jag ganska sysslolös. Så jag lät "hockeyfebern" smitta ner mig - Brynäs första träningsmatch igår - och jag satt och planerade lite inför säsongen.
Blir det guld så lovar jag att bada (halv-)naken i fontänen på Stora Torget i stan! =D
Längtar redan efter badet på stans i särklass centralaste badplats!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0