U-sväng, nollning och mjöl!

Den här dagen har faktiskt inte alls varit tråkig. Den har varit helt okej! :D
Börjar trivas faktiskt! Dessutom så kan man ju faktiskt tillbringa mycket av sin tid på Sundsta som jag gillar så mycket mer än Älvkullen. Känns bra. Känner att klassbyte inte är lika aktuellt längre. Min klass SPM1A är riktigt bra faktiskt! :p
Idag fick vi bl.a. sitta fritt och inte i de grupper vi suttit i sen dag 1. Inte något emot dem, men lite att lära känna 4 av typ 30 st.
Mat blev det på Sundsta med Matilda, Emma, Oscar, Erica + en tjej i Matildas och Emmas klass. En riktig Sam-Lunch kan man säga! :p
Sen blev det nollning! Riktigt, riktigt kul var det! Kul och bra arrangerat av SPM:s tvåor var det :P
Blev bl.a. tävling mellan mitt SPM1A och grannklassen SPM1B i att bl.a. se vem som kunde "sjunga" högst på torget.
Sen drog vi till Teaterparken och gjorde lite där. En grej som jag anmälde mig till var tre killar och tre tjejer från båda klasserna som skulle göra något...
...det visade sig vara att man i par skulle jucka sönder en ballong i mellan sig. Jag och "min tjej" körde missionären och med lite nyphjälp gick ballongen sönder ganska fort! ;)
Sen var det en till grej. Man skulle bita av en bit av ett äpple i en hink fylld med vatten från älven - två meter ut i just älven. När man spottat ut äppelbiten väntade nästa grej. Ta en sockerbit med munnen från en tallrik fylld med mjöl!
Fanns bara två sockerbitar kvar när det var min tur. (Jag var sist i min klass, men mitt duktiga SPM1A var före SPM1B så^^) Hittade bara en sockerbit, och den hade någon sugit upp eller vad man säger, till hälften! Äckligt att ha en halvsmält sockerbit i munnen och en massa socker! :S

Sen efteråt blev det Burger King där man träffade lite folk från bl.a. min kära ex-skola; Rudsskolan.
Såg förjävlig ut, sminkad, sandig, mjölig och blöt och allt sånt där. Gick på mina nya kvinnliga klasskompisars "ord" och trodde att det åtminstonde inte såg så fruktansvärt ut. Inne på BK möttes jag av en konstig min av Osman, ett rynk på näsan av Dejan, lite flin från Dejans och Linus kompisar och lite småskratt från Linda och Isabell. Sa som det var men visste inte att det var så illa!
Träffade som tur var Rebecka och Lisa vid busshållplatsen sen och Becka sa precis som det var; det såg förjävligt ut! :p
Blev att nödduscha när man kom hem!

Imorgon blir det att gå efter schema för första gången - och vi börjar med Medieproduktion!
Ser faktiskt fram emot imorgon, första skoldagen som det är! :p

Ha det chill alla! ^^

Kommentarer
Postat av: Bekka

Haha, scyssta klasskompisar som sa att det såg okej ut ;)

2008-08-27 @ 15:31:49
URL: http://bkalike.blogg.se/
Postat av: Bekka

schyssta* eller nåt xD

2008-08-27 @ 15:32:49
URL: http://bkalike.blogg.se/
Postat av: Niklas

Haha, verkligen! :P

Men de är "mina" kvinnor för de ^^

2008-08-27 @ 22:51:22
Postat av: lovisa

haha men han såg ju OK ut jämfört med oss:o iafl mig! som hade badat i älven mjöligt ansikte och allt extra smink jag fick av linda!:o så då såg niklas ok ut:D

2008-09-11 @ 17:20:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0