När ska bocken brinna?

Imorgon har jag två val:
1. Att sitta hemma och kolla på Idolfinalen med Gävlebruttan Alice som självklar favorit.
2. Hålla traditionen att åka till Sandgrund och kolla när de bränner halmfigurer i det numera väldigt vackra vinterlandskapet.
Lutar åt att jag blir hemma för att följa Idol-upplösningen. Ska som trogen brynäsare ringa och rösta på brynäsaren Alice! De kommer ju vissa scéner från Rådhustorget i Gävle! :D



På andra sidan Gävle rådhus och över Gavleån ligger ett annat torg; Slottstorget.
Där står ingen mindre än självaste Gävlebocken!
Undrar om den överlever hela december? Själv hoppas jag på det roligaste och olagliga alternativet!
När den senast brann år 2005 var det en tomte och en pepparkaksgubbe som skjöt mot bocken med brinnande pilar! xD
Undrar vad det blir i år? Ett mumintroll med brinnande boomerang på snöskoter? xD

Imorgon natt blir det även Lussevaka på Filmstaden. Ska bli kul med förhoppningsvis några bra filmer. Blir att gå dit med Malin och Louise. :)

PS. (1)
Lovade ett Bruno Wintzell-inslag här!

Bruno är den leende killen bakom Kjell Bergqvist! xD

PS. (2)
Blev utmanad av Jonna i min klass på något konstigt. Orkar inte riktigt med det, men lägger iaf ut hennes fantastiska bloggadress här. ;)
http://jonnisponnis.blogg.se/

PS. (3)
Var på utvecklingssamtal med pappa Anders och mentor Anders idag. Det gick bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0