The Great Victory Day!

Ikväll firar vi årsdagen av "den stora revanschen i Gävle"...

Torsdagen den 29 november fick jag live bevittna en av de mest sjuka överkörningarna någonsin i en hockeyperiod.
Domarnivån var inte låg. Det var bara det att det var bestämmt att Brynäs skulle förlora. 6-0 till Färjestad och de mest sjuka utvisningar jag någonsin sett som drabbade brynäsare efter brynäsare. Det handlade om ren förföljelse och i periodpausen kom t.o.m. färjestadssupportrar fram till mig och sade att de tyckte att Färjestad ledde rättvist men att domarna låg bakom den totala överkörningen.
Fy fan!

Två dagar senare var jag med pappa nere på ett dop i Trollhättan. 1 december, ett år sedan.
Pappas kompis Ander Nilssons (regisör som gjort bl.a. filmerna Livvakterna, Noll Tollerans ochTredje Vågen) andra dotter som skulle döpas.
Efter dopet skulle det ta fyra timmar innan deras dop/inflyttningsfest började. Jag och pappa åkte runt i Trollhättan och kollade på bl.a. slussarna och innerstaden. 18 sedan pappa bodde i Trollhättan.
Det var då, någongång runt 15.02 som den stora "massakern" startade. 1-0 till Brynäs efter mål av Tommy Sjödin efter 18 sekunder rapporterades det om på Radiosporten. När vi kom till MAX vid Överby köpcentrum stod det 7-2!
Efter att ha käkat ett fantastiskt Maxmål stolt iförd Brynäshalsduk så blev det bilen tillbaka till Trollhättans stad igen.
Slutresultatet på radion: Brynäs-Södertälje 10-2!!!!!
Tala om tidernas revansch!

Idag ska minnet av denna fantastiska dag firas - självklart med ett mål på MAX!
Sen hoppas vi på ny överkörning ikväll, mot Skellefteå! :D 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0