Brynäs av idag...

Har insett att det lär bli en jäkligt tuff avslutning för Brynäs denna jämna säsong 2007/2008. Kanske väntar kvalserien. Kanske väntar ingenmansland. Kanske väntar slutspel. Vem vet?
Vad som dock är ganska säkert är att det inte kommer att avgöras förrän i de sista matcherna, kanske t.o.m. i den sista! Den sista Brynäsmatchen spelas i Karlstad och jag skall givetvis ta med mitt pick o pack å kolla.
Förutsättningarna för att jag skall få en hjärtattack har väl aldrig varit större. Jag menar, tänk att sitta där som inbiten brynässupporter och se sitt lag slåss för slutspel alt. för att slippa kvalserien. Hemskt. En sak är tämligen säker; jag kommer att få bevittna "Kung" Tommy Sjödins sista elitseriematch! (Såvida de inte går till slutspel.) Men tänk att inför ens egna ögon se sin store kung abdikera, har aldrig varit med om det, men det måste vara fruktansvärt. Tänk om jag skulle få se Brynäs sista match i elitserien på många, många år!? Scary!

Jaja, Brynäs läge i tabellen ser väl inte allt för ljust just nu. Elva med tre poäng ner till Mora och sista platsen och fyra poäng upp till Södertälje på slutspelsplats. Man har på sex hemma-matcher inte lyckats ta en trepoängare (!) medans man i dag i varje fall vände 2-5 till 5-5. Ett stort minus till målvakterna Sperrle och Korhonen samt till den lilla och tama publiken på endast 5469 trots 1000 utdelade grattisbiljetter till ungdomar i Gävle! Dessutom började publiken gå hem efter två perioder. Skäms! Litet plus till Brendl och Dackell som är på gång, lagom till eventuellt slutspel eller kvalseriespel! Plus också för moralen, att kunna vända 2-5 till oavgjort är bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0