En omskakande sportdag!

Slutsålt i Globen. Djurgården-Brynäs 3-1. Domare: Christer Lärking från Solna.
En match som innehöll mycket. Mål, slagsmål, målvaktstavlor, tavlor i korridorerna i periodpauserna, ett nervkittlande ställningskrig, en hemmadomare...

Varför trampar de på oss, det svenska hockeyförbundet? De låter domare från Solna dömma Djurgårdsmatcher men inte domare från Gävleområdet dömma Brynäsmatcher. De granskar Boorks laguttagningar efter order av über-kompetenta Aftonbladet! 
De stänger av Kankaanperä för en tackling som bl.a. Wikegård tycker inte skulle ha lett till en tvåminutare...
Just nu skulle Di Levas låt; Söta lilla blomma stämmt in bäst på Brynäs situation just nu.
...Hallå där söta lilla blomma, nu trampas du ner... ...Söta lilla blomma, låt dom inte trampa, på dig mer!...
Som sagt, nu är det sluttrampat på vårat Brynäs, nu ska vi slå tillbaka!

En gång, för tre år sedan var Brynäs 49 sekunder från ett förödande kvalseriespel, då klev Tommi Miettinen fram och satta ett mål för Brynäs, en så otroligt viktig poäng som kanske är det mål som gör att Brynäs än idag är ett elitserielag.
Först skrek jag av glädje och studsade omkring som en jättekänguru, sen kunde jag bara sätta mig vid datorn och hoppas att Brynäs skulle hålla ut de sista 49... Det gjorde de, Tommi blev kungen av Gävle och jag fick en klump i halsen. Det var så vackert att det nästan inte var sant. Inombord grät mitt hjärta floder av glädjetårar.
Närmaste guldupplevelsen jag fått uppleva med Brynäs!

Den åttonde mars spelas den sista omgången här i Karlstad; Färjestad-Brynäs! Kanske får man uppleva Live hur Brynäs klarar sig kvar eller går till slutspel med 49 sekunder kvar...
Kanske kung Tommy Sjödins sista match?...

Gefle träningsspelade mot GIF Sundsvall idag. 2-0 till "orginal"-GIF d.v.s. Gävleklubben. Det stämmer att GIF är Norrlands bästa lag. Gefle så klart.
Oremo gjorde mål som vanligt...

Imorgon tittar jag på drömfinalen i bandy: Ryssland-Sverige! Må Hellmyrs göra hattrick... ;D

Kommentarer
Postat av: Edit

Som sagt. Oremo is the king.

2008-02-03 @ 16:05:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0