En tanke på stadsbussen!

För er som känner mig väl, så vet ni nog att jag är ett stort fans av Max hamburgare. Just deras hamburgare var anledningen att jag, utan kompisar, tog bussen ut till Bergviks köpcenter för att kunna äta det allra godaste i lung och ro.
På vägen ut (det tar en kvart med direktbussen från innerstan) hann jag fundera över en sak. Nämligen den varför Sverige släppte Norge år 1905. Vilken idioti! Med Norge hade vi haft, oljan, de vackra fjordarna och en konkurrent mindre i väst. Just denna konkurrent som nu snor vart annat Svenska rally! Fy vad uselt! Rally vart annat år! Bara varannat år! De övriga ska gå i "norrbaggarnas land"! Man blir arg. Hur kan de sno Värmlands ända idrottsmäsiga stolthet? (Ja, förutom Stefan Holm, BolticGöta och Färjestad)
Det var allt jag tänkte på på bussen den 5/2-08 kl. 17.31-17.46!

image7
Våra vackra Karlstadbussar som skänker oss kommuninvånare tid att tänka på annat och onödigt! ;D

Kommentarer
Postat av: Edit

Tack gode gud att vi släppte Norskland. annars hade vi gått runt och pratat som idioter! fast isf hade jag tvingat dom där (svärord) lusekoftorna att prata svenska. xD

2008-02-07 @ 19:01:18
Postat av: Niklas

Våra vänner "lusekoftorna" i väster kan var vänliga och trevliga, men ibland är de som små löss. De håller verkligen igång Systembolagena i stan och ute vid Bergvik kan det vara långa köer på lördagsmornarna, till Systemet, med bara köpglada norrmän i.
Inte för att jag är emot Norge, men de skall ICKE göra min lillebror Gustav ledsen, de skall ICKE sno hans höjdpunkt på året, d.v.s. Svenska rallyt!

2008-02-08 @ 00:09:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0