JAG ÄLSKAR BRENDL!

AAAAAAAAAAAHHHHHHHH!!!!!!!!!
JAAAAAAAAAAAAAAHHHH!!!!!!!!!!
YYYYEEEEEEEEEEEEESSSSSSS!!!!!!!!!!!!!!
ÄNTLIGEN!!!!!!!!!!!!

Har suttit och lyssnat på ishockey hela kvällen! Södertälje vs Brynäs!
En överengagerad kommentator eldade upp även mig till max och känslorna svällde i bland över för mig.
Han skrek som ingen annan (t.om. Granqvist är i lä) när Markström gjorde en megaräddning.
Desamma gällde Brynäs alla tre mål i första. Som han skrek, skrek jag. Det hördes nog över halva Karlstad.

Men i alla fall; BRENDL ÄR KUNG! Brendl gjorde fyra poäng, tre mål och en assist, dessutom två stenhårda stolpträffar! Jacob Markström i mål (som rankas som världens bästa icke draftade målvakt) var kung, släppte in två mål på 44 skott. Okej, statistiken säger tre insläppta men det p.g.a. av en hemma-måldomare. Inga reprisbilder visade något tredje SSK-mål men som Wikegård sa, målvideo-domaren bor på orten och därför blir det alltid mål för hemmalaget.
Hur som helst Brynäs vann för första gången sen tjugosjätte januari!
Dackell och flera andra var också kung förståss. Och så skänker vi en tanke till Tommy Sjödin som var en av två Brynäsare som utsattes för attack mot ansiktet. Har blivit tradition för BIFs motståndare att förstöra och skada, tyvärr.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0