Melodifestivalen - ett mysterium!

Vill återigen påstå att jag tippade bra. Fyra av fem som jag tippade topp fem blev just topp fem!
Men så var den där förbaskade låten av Frida feat. Headline där och föstörde allting! Så jäkla dålig! 
Caracola skulle gått direkt till final! Egentligen inte för att låten var något vidare, utanför att gruppen bestod av tre snygga tjejer, varav den snyggaste, Emma Lewin, är från Gävle! 
BWO showade som vanligt. Alexander Bard var übercool. (De var så överlägsna i alla omröstningar att de bör räknas till de tre huvudfavoriterna i Globen!)
Komikern Björn Gustavsson var på nytt rolig. 
Sidekicken Nour El-Refai har fått för mycket kritik. Hon är också skön. eller vad sägs om; Gotland, där alla tjejerna är raukade!? Kul enligt mig!  
Dr. B (Lasse Berghagen) visade upp sig igen. Undra hur det här kommer sluta? Mitt tips blir att Berghagen "vinner" mot Luuk och blir gästartist i finalen i Globen och får framföra sin; Min kärlekssång!
Övrigt att notera är att inget värmländskt bidrag vann då inga värmländska bidrag var med denna lördag i Cloetta Center i Östergötlands numer största stad och residensstad, Linköping.
Håller fortfarande på Karlstad-låtarna i finalen, I love Europe av Sjögren, och Just a minute av Rongedal!



Kommentarer
Postat av: Edit

Caracola var skitbra! Hon som skrivit den, Aja, har jag känt sen jag va typ nyfödd. Röstade fem gånger! haha

2008-02-28 @ 19:19:27
Postat av: Niklas

Ojdå, okej :D
Men det är kul med lite Gävle i den annars numera Karlstadsdominerande schlagerfestivalen! :D

2008-03-01 @ 20:13:50
Postat av: Edit

Haha. if you say so. x)

2008-03-02 @ 11:17:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0