Mitt tips inför deltävling 2!

Har efter att ha lyssnat igenom alla låtar kommit fram till att den omgång är totalt värdelös.
Andreas (Johnson) & Carola (Häggkvist)  är givna bara för att dem är just dem! Deras låt är enligt mig kass för att vara förhandsfavorit, värd kanske två plus av fem och deras röster passar inte ihop. Men de två artisterna har så många varsina fans så segern känns inte hotad.
Ola är även han lika kass som vanligt. Lever på sitt utséende och fjortistjejerna lär rösta.
Låten är en mindre kopia av "SOS" och den är urusel.
Sanna Nielsen bör komma trea, hennes låt är inte bättre men hon har i allafall en lite bättre röst. Hennes låt känns tillskillnad mot Olas inte Sandra Nielsen. Det hörs inte att det är hon. Borde kanske komma tvåa men hon har som sagt var inte lika många "fjortis-fans"!
Andra Generationen blir liksom Rongedal barnens favorit, men Andra generationens låt är lite mer kult och på svenska så de lär bli fyra. (Rongedal låter precis som Mika!)
Röran under "andra omgången-strecket" vill jag inte spekulera i, känner inte till någon av artisterna och låtarna kan hamna vart som helst, dock sexa eller sämre! 
Summa: Förra deltävlingen var bra, den här är inte långt i från urusel!
Mitt tips för deltävling två i ABB-Arena, Västerås, här nere: 

1. Johnson & Häggkvist
2. Ola
3. Sanna Nielsen
4. Andra generationen
5. Rongedal
6. Alexander Schöld
7. The Nicole
8. Lasse Lindh


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0