Molkom!

Fick reda på, av fiendetidningen Aftonbladet, att bröderna Rongedal är från Molkom!  Ännu mer Värmland i melodifestivalen! Hoppas att de liksom Christer Sjögren också går raka vägen till final! Det blir att heja på sina hemtrakter en andra raka vecka! Rongedals, Karlstads och Värmlands Mika!

En annan som var från lilla Molkom var min morfar. Fick kolla in hans plånbok som jag en dag skall få. Där fanns en bild av mig, sprattlandes i en liten "vaggstol" som jag fick av honom som julklapp. 
Snart har femton år gått sedan han dog. Mitt första halvår fanns han fortfarande kvar. Fick aldrig träffa honom på riktigt. Farmor, farfar och mormor lever fortfarande men det känns lite grann i hjärtat när man vet att en fjärde borde varit med ett tag till. Det kändes, när mormor som givit mig så mycket visade upp något av det finaste jag kan få. För vissa, kanske en liten plånbok i läder från 1993. 
För mig, ett av de sista föremål min egen morfar köpte innan cancern tog hans liv. Ett av få föremål som innehåller kort på mig och honom tillsammans.   


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0