Vi är alla människor!

Det kom en tysk krigsvetteran till klassen o grannklassen o berättade idag. Han hade liksom Jost från Nederländerna en rörande historia (även om jag nästan sov en liten stund) att berätta. Tänker inte gå igenom den men vad jag vill föra fram är det som andra menar är sant är vad som egentligen är lika osant som att AIK kan spela fotboll. D.v.s. Tyskarna var inga känslokalla robotar som endast mördade utan de var också människor med känslor, drömmar o.s.v.
Blir så sur när folk går omkring och gör "Sieg Heil". Personer som aldrig upplevt krig. Det är respektlöst, även mot tyskarna! De valde inte krig själva, de bara utförde det de var tvugna att göra för att inte själv slitas bort från sina nära o kära. Tänk på det.
Tyskarna var inga skitstövlar. Nazisterna var (och är) det!

Vill bara nämna en annan grej också: Brynässupporten tillika kompisen i grannklassen 9D, Oscar Jansson, har kontrakterats av Svenska fotbollsakademin! Läs artikeln i VF här: http://www.vf.se/Sport/Fotboll/4939/Februari/Vecka-6/Duo-far-superchansen.aspx
Kan bara säga att jag tycker det är "übercoolt" och att jag bara gapar! Å blir det något spel i Bayern eller någon annan storklubb lovar jag att komma och titta, iförd Brynäströja!
Vissa kan man var jäkligt avundsjuk på, vissa unnar man verkligen framgång! LYCKA TILL!!! =D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0