Angående mitt förhållande med Gävle!

Nu är det så här för alla er som tycker jag är knäpp för att jag håller på "fel lag" när jag bor i "Solstan"!
Sommarstugan ligger i Hälsingland. Utanför Glada Hudik närmare bestämmt. Där är alla som bryr sig om ishockey Brynäsare, Timråare, Djurgårdare eller Leksingar. Där "måste" man välja sida. Jag blev Brynäsare. Extrem Brynäsare. Fråga mina kompisar! Alltså inte hulligan, det är inte brynäsares sätt att heja fram sitt lag, men alltså Brynäs snor nästan hela min vardag. Går och drömmer om att få uppleva ett SM-guld dag och natt! :D

Som Brynäsare i Karlstad, får man alltid frågan om man gillar Gevalia bättre än Löfbergs Lila och man får bestämma sig för att Gevalia är godare och bättre! Man får också lära sig att Ahlgrens bilar är godaste godiset man kan köpa. Läkerol är de bästa "halstabletterna" man kan ta när man är sjuk och så vidare...
Det bankas in i skallen att Gävle är bättre som stad än Karlstad å så. Får man höra Mariebergsskogen (stadspark i K-stad) skrattar man bara och jämför med Furuvik.
Som sagt, GÄVLE ÄR INBANKAT, och kommer aldrig ut! Å då har jag inte nämt Gefle IF, Norrlands bästa fotbollslag!

Wikegård: "Challe Berglund tänk nu, värvar du Tommy Sjödin får du eeeh... TINA SJÖDIN på köpet!!"   XD

http://www.gavle.se/ - Där har ni sidan ni letat efter!!! Där kan ni surfa i timmar!!!

Kommentarer
Postat av: Edit

Jadu... När du pratar om Gävle sådär vill man bara åka dit. Tur att jag ska dit då i helgen. xD Shoppa! Haha. Men alltså... Jag säger bara två ord: JOHAN OREMO! Thats the king!

2008-01-29 @ 16:38:01
Postat av: Niklas

Haha jojo, kunna gå till Nian å käka på Subway eller till någon av stans MAX-restauranger!
Klart Oremo är kungen! Åså Brynäs förstås. De har ju två elitserielag, ett damlag däruppe också, vilket INTE Färjestad har! :D

2008-01-29 @ 22:23:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0