Fantasilösa 9c!!!

Är riktigt irriterad över en liten småsak men ändå:

På klassrådet idag diskuterade vi de klasströjor vi ska beställa. Frågan är dock om de kan kallas klasströjor??
Någon kom med förslaget att det INTE SKA STÅ 9C, RUDSSKOLAN!!!   Va???? ,tänkte jag!
Anledningen var ju att vi faktiskt snart kommer att vara utspridda på stans alla gymnasieskolor och där känner ju ingen till 9c! Alla andra utom jag höll med!
Min åsikt: Okej, inte många känner till 9c på Rud, men vem sjutton känner till klassen; Frisläppt efter nio år???
Vad är det som är roligt med en "klasströja" om man ändå bara ska ta bort allt som har med klassen att göra liksom? Vill man köpa en tröja med en bild på en fånge och texten; Frisläppt efter nio år!? FRISLÄPPT EFTER NIO ÅR!?
Okej jag är väl inte någon "kung av mode", har väl typ EN tröja i min garderob som skulle varit "halvokej" i oktober 1998 men nog är de snyggare en de där "fångtröjorna"!

Det känns nästan som att vi har blivit en familj, sitter och beställer tröjor gemensammt, men tröja köper jag hellre själv! Om det nu är så roligt att köpa töntiga tröjor kollektivt (som dessutom går under arbetsnamnet KLASSTRÖJA!) kan vi väl lika gjärna uttnytja kommunens välordnade kollektivtrafik-system och TA BUSSEN TILL STAN för att köpa tröjor!!!!!
Skulle också kunna likna det vid att flytta till t.ex. USA. Jag som Brynässupporter vill ha en brynäströja men eftersom det inte är så många i USA som känner till Brynäs väljer jag att ta bort klubbmärket och axelokarna för att ta ditt ett annat töntigt märke, dvs. en fånge med texten; FRISLÄPPT EFTER NIO ÅR!

Själen i en hockeytröja sitter i klubbmärket, detsamma gäller för en klasströja, här SKA åtminstonde klassens namn finnas på. Tänker inte betala ens 50 öre för en "klasströja" utan klassens namn på! Då kan man lika gjärna köpa på JC eller H&M eller vart fan som helst!!!!!

image1

Det av mig så hatade trycket!

PS. Idag blev jag och typ 63 miljoner andra kompis med "Sahara Hotnights" på Voolife! Åå gud vad jag älskar dom, riktiga NORRLANDSBRUDAR!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0