Hejsan, detta är min första blogg!

10 januari 2008
Hejsan Nätdagboken!
Det är jag som är Nille. Eller Niklas rättare sagt. Detta är min första blogg, någonsin! Vad är jag då för människa? Tjaaaa...eeh jo man kan väl säga att jag är en 15-årig icke idrottande sportnörd. Det är nog den bästa beskrivningen av mig. 37,2 % av min vakna tid tänker jag bara på sport. Ishockeyn tar lite drygt hälften av den tiden, eller rättare sagt 20.2% av min vakna tid och av "ishockeytänkartiden" går nästan 91.4% av tankarna till favoritklubben Brynäs IF. Brynäs är mitt hjärta, mitt liv. Den dagen de går under, går jag också under. Men det gör de aldrig. På så vis kan man säga att jag också är odödlig då min själ kommer att leva vidare uppe på Sätraåsen i Gävle. Jag säger Sätraåsen för inte vet väl jag vad Brynäs hemmaarena heter eller hur den ser ut år 2079?!
Jaja, man kan väl säga att jag är rätt allmänbildad också. Har inte de högsta betygen och lär inte få de till våren heller, för en sak är säker; Jag är en slö kille, och ännu värre, tonåring dessutom! Men en merit rikare är jag än dom flesta andra i min ålder. Jag har varit Dagens Nyheters värmländska Nutidsorienteringsvinnare 2007. Någonting som jag är minst sagt stolt över. Under Nobeldagen fick jag och de andra länsvinnarna träffa Hennes majestät drottning Silvia, skol- och utbildningsministern tillika Folkpartiets ledare Jan Björklund och så fick vi besöka självaste Nobelprisutdelningen, men det ska jag berätta mer om senare. Vad jag ville säga med det är att jag i alla fall inte är helt "dum i huvudet". Kanske blir man något så tråkigt som politiker när man blir stor?! Eller det kanske är roligt?? Vem vet?? Inte jag i alla fall!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0