Ingen sömn och tugga mos!

Klockan är 7.35 när väckarklockan ringer. FAAAN - En ny jädra skoldag!!! Neeeej!!! Skiiit!!! Mår jag inte lite dåligt?? Kanske det, - ska man sjukanmäla sig? Samvetet svarar: Nej!!! Skolan är viktig och där måste du vara, tänk på betygen!!!
Man ligger kvar i sängen ända tills man nästan måste springa de där 1.426 metrarna ner till plugget för att hinna!
Vad är det med mig? Har jag börjat fundera på att skolka för att jag är så trött på morgonen? Varför är jag trött?
Att jag sitter och skriver det här är väl ändå en av orsakerna, klockan är ju snart halv två på natten och jag är ännu inte det minsta trött och sova lär jag nog inte göra förrän tre, halv fyra nånting. Skärpning Niklas!!! Man måste vara duktig i skolan för att få bra betyg, och duktig lär man inte vara när man åtminstonne nästan sover bort halva lextionerna.
En annan orsak att jag inte vill till skolan är maten man får där! Alltså, för det mesta är den okej, men ibland får man verkligen kräkkänslor på Rudsskolans "Gyllene Gaffeln"! Som idag t.ex. hade vi biff och potatismos. Biffan var riktigt god o så även moset, -till en början. Efter cirka tre gafflar mos knakade det till. Trodde inte mina egna tänder! Det var hårt som knäckebröd!!!! Skulle testa om övriga delen av den resterande mosklicken på min tallrik också var hårt och det var den minsann! Kunde stoppa i gaffeln och lyfta upp moset utan att det syntes ett spår av "potatismat" på tallriken! Skulle man dela moset fick man minsann skära sönder det.
Resultat: Inte mycket till skolmat idag inte.
Dagens "formsvacka" fortsätter på eftermiddagen när jag är ute och spelar fotboll med några kompisar när några jävla skitungar kommer och smäller av en liten raket mot oss. Lovar att jag hade mördat dom om dom träffat någon av oss! Tänkte sno och skrika en replik åt idioterna som jag hört i en sm-final i ishockey för ett par år sedan men kom på att Per Ledin hade ensamrättighet på den!
Jaja, nu ska jag inte klaga som en sur norrlänning utan gå och lägga mig och hoppas på en bättre dag imorgon!

Gonátt Moderatstyrda Sverige!


Kommentarer
Postat av: Lia Florenz

dröm sött :}

2008-01-17 @ 01:17:51
URL: http://FLORENNZ.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0