Sport och jämställdhetsdebatt!!!

Var i kyrkan idag (är konfirmandledare) och där tittade vi lite grann på em-handbollsmatchen Sverige-Spanien.

Tycker normalt sett att handboll (tillsammans med innebandy) är en av de tråkigaste sporterna att se på.
Okej det görs en hel del snygga mål i handboll men normalt sett är de typ, ungefär 30 för många! Har aldrig brytt mig om denna obetydliga sport och är stolt över att komma ifrån en stad där inget bra handbolslag kommer ifrån.

Så hade det kunna ha låtit innan, runt klockan 18.00 den 23 januari 2008! Svenssons (killen är i 40-års åldern!)räddning och pass till, ja vad han nu hette, Källman och sen målet med en sekund kvar kändes nästan magiskt!
Lycka till Sverige! Må endast Tyskarna ta er imorgon!

Väl hemma gick jag in på gd.se (Gefle Dagblad - lokal tidning i Gävle) och där stod det att SAIK var i underläge mot Bollnäs i bandyns elitserie. Just det!, tänkte jag, det är ju bandy idag och gick och åt mat. När jag kom tillbaka till datorn, tänkte jag kolla hur det gått för favoritlaget Edsbyn. Knappade in bandy förbundets hemsida, för att kolla slutresultaten och där:
Bollnäs-Sandviken 6-3! (Hälsingland-Övr. Sverige 1-0)
Broberg-Falun 8-4! (Hälsingland-Övr. Sverige 2-0)
Edsbyn-Villa Lidk. 18-2!!!!! (Hälsingland-Övr. Sverige 3-0)



Edsbyns IF, räcker att säga så - och så tänker alla bandyfantaster (som jag själv) SM-GULD!

Imorgon ska man ner till Löfbergs Lila Arena för att kolla på vargarna (Färjestad) möta lisebergskaninerna (Frölunda). Kan nog bli en riktigt bra match även om Färjestad kommer med -10 i målskillnad de två senaste matcherna! Själv håller man på göteborgarna i den matchen! Annars är det älsklingslaget Brynäs som gäller!

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Till sist kan jag bara säga att jag tittade på Kvällsöppet med Ekdal & Hakelius.  På Tito Beltran och debatten mellan främst Gudrun Schyman och Leif Silbersky + den andra killen brevid Silberskys sida.
Håller med Leffe till 117%!!!

Tänk er själv om man som kille skulle bli oskyldigt anklagad för kanske våldtäckt eller så och så blir man inte trodd p.g.a. sitt kön. Schyman sa det inte rakt ut men hon menar väl att alla män ska sitta i fängelse.
Har hört massor av historier om killar som suttit oskyldigt dömda i många år för att deras före detta flickvänner varit sura på dem. Just dessa kvinnor som ljugit borde avtjäna livstidsstraff för frihetsberövande!
Menar inte att detta är vanligt, men det förekommer.
Bara lite jämställdhetstänkande, fast åt "andra hållet"!

Kommentarer
Postat av: Edit

Bollnäs. Ja, vad säger man? Hjärta och själ. Jävlar vilken stämning på matchen, trodde att jag skulle svimma. haha

2008-01-28 @ 20:40:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0