Vunnet val och dansa vals!

Hejsan bloggis!
Vet att mina två senaste inlägg är lätt motsägelsefulla men kan inte rå för det.

Idag har man dansat på gympan. Innan var man skraj som en höna men det var faktiskt helt okej.
Under helgen, när man var sjuk hade man trott att Yngve och hans danskurs (Yngve är en ganska känd dansprofil i Karlstad) skulle vara på skolan vilket man gått och bävat sig för. Inget fel på Yngves danskurser men har aldrig gillat eller varit bra på dans. När man fick höra att han inte skulle komma lät det ungefär som "hesa Fredrik" i min skalle! (Syftar på något bra, d.v.s. måltutan i Läkerolen när Brynäs gör mål!)
Aja, (Yngve var som sagt inte där men vi hade dans ändå) hur som helst var det i allafall roligare en vad jag tänkt mig. Hade redan spritt budskapet till nästan varenda tjej i klassen att jag är den sämsta dansaren söder om Sundsvall och att den som hamnade med mig skulle det vara synd om.

Jag dansade med två tjejer. Två stackars tjejer!
Det gick bättre en jag skulle tro, den första hade jag förberätt till 110 %, och nog fanns det folk söder om S-vall som dansar sämre en mig i allafall, vilket hon också påpekade! Den andra råkar dansa i vanliga fall och jag bad henne styra mig i stället och allt gick över förväntan, typ! :D 
Dans kanske inte är så farligt trotsatt man:
-håller takten lika bra som Brynäs håller takten i tabellen (d.v.s. uselt)
-är rytmiskt lika begåvad som en glasspinne
-riskerar att dansa med andra killar... (inte homofob utan tycker bara det är tråkigt!)
...och att nästan halva gymnastikbetyget hänger på just dans!

På klassrådet tog vi återigen upp klasströjorna! Nu lät det lite bättre. Nu skulle i allafall alla namn finnas med där bak (eller fram) på tröjan!
Vi röstade på olika teman till namnena. "Årstema", "Bolltema", "Gravtema", "Pizzatema", "Fängelsetema". (Vilket skulle bli så förbannat likt den där jävla "FRIGIVEN -EFTER NIO ÅR!")
Jag röstade för gravtema! (Menade att vi som har en bra klass snart ska skiljas och då dör ju klass 9c, sorgligt nog. Huvudkonkurrenten, förståss fängelsetema har ju ta mej fasen inget syfte, vad blir vi fria ifrån? Skolan kanske? Nej, gymnasiet är ju ännu tuffare!) Hursomhelst, gravtema vann över fängelsetema med en röst! Min röst!

Då blev det ju ett himla ståhej på vissa av de som röstat för fängelsetema. De mena att vissa var ju inte där och de måste ju också få en chans att rösta (och då givetvis på fängelsetema)!
Min mening: Om Moderaterna vinner valet skall ta mej fan inte sossarna gå in och påstå att de hade väljare som inte fanns där och lade sin röst för dem. Det kallas valfusk. Ogiltlig redigering. DAGENS U-LANDS PROBLEM!
Jaja hoppas det inte blir så för då skickar jag ärendet vidare till FN för att de ska ogiltligförklara det så oerhört viktiga valet. Halvt på ironi men...

Ja ja, det var väl allt jag hade att skriva för stunden. Ha det bra och låt Reinfeldt vara statsminister i fyra år till! han har inte fått chansen och visa vad han går för! Media har utsatt honom och hans regering för "häxjakt"!

Gokväll Sverige! God evening England! Guten Abend Deutschland!...

PS. Grattis Danmark för vinsten i den "så otroligt" stora em-handbollens turneringen. Bryr mig nada men ändå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0