Farväl Rudsskolan <3

Dagen började med ett besök på Gustaf Frödings födelsehem; Alsters herrgård.
Det var väl sådär halvkul.
När det var klart fick jag skjuts av Ing-Marie hem. (Cykeln och moppen är inte i form.) Tack för det!

Resten av dagen blev egentligen mest ett ända långt väntande på kvällen.
Gjorde inte mycket. Stack till stan med brorsan Victor. Han köpte Fifa 08.  =D

Vid fem var jag hemma och åt och gjorde mig i ordning. Kostymen och skjortan och slipsen åkte på.
Vid sex stack jag ner till skolan, för allra, allra sista gången. I allafall som elev.
Kändes ganska vemodigt, även om man mest gick och tänkte på kvällen då.

Kom till skolan och pratade lite med Persson, Alicia och Miggi innan jag gick till "stora framsidan".
Där hade redan jättemycket folk samlats.
Där stod vi och pratade och kollade läget. Själv tog jag givetvis många kort.

Sen släpptes vi in i matsalen där det var möblerat för mingel i en halvtimme.
Efter det blev det Ljusgården och mat.
Det var dukat ungefär som vid Nobelfesten.
Jag satt längst ut, närmast scenen tillsammans med min bordsdam Amanda L och mittemot Emma och Dejan.
Vi pratade många minnen. Blev ganska vemodigt, det var ju faktiskt sista gången i Ljusgården som elev någonsin!
Maten serverades av ett antal olika tjejer från åttan.
Efter för-, huvud-, och efterrätt var det dags för lite underhållning från lärarna.
Först visade de gamla klassbilder från sexan - för att sedan visa bilderna som togs i höstas. Det blev många olika, högljudda reaktioner.
Sen var det dags för "teater". Lärarna studsade omkring med olika böcker i handen till musik.
Var lite speciellt att se Birgit hålla en tyskabok för allra sista gången, kommer sakna henne och hennes tyskalektioner.
Som jag sa; Birgit var ofta tråkig - men hon var ändå bäst!
Teatern var väl sådär, behållningen var lärarnas pussar till "rektor" Hans, Anders som spelade brandman med den klassiska; "Viktigt meddelande"-rösten och Lennart Gund som var utklädd till Simon Olssons rollkaraktär Tryggve Magnusson!

Efter det blev det paus på 15 minuter och man fick gå ut o lufta sig / gå på toa osv.
Sen var det dags för vals.
Wienervals!
Den flöt väl på ganska så bra tror jag.

Sen kom ju den "fria dansen."
Faan vad kul det blev.
Typ alla släppte loss till musiken. Blev som ett litet kaos därinne.
Många bjöd verkligen på sig själv, vilket var riktigt kul att se.
Själv hoppade jag runt/dansade jag inte bara med de i klassen. Nej ibland kunde man hitta mig tillsammans med de i 9A eller 9F, ibland dansade jag tillsammans med lärarna ibland var jag uppe på Christian Sjögrens rygg. Ibland stod jag utanför och skrek tillsammans med Oliver, Daniel och Anton något om att Tyskarna är så jävla bäst och att Miroslav Klose och Lukas Podolski kommer krossa allt motstånd i EM-finalen! 

Det blev svettigt som fasen, men vad gjorde det, det var den i särklass roligaste kvällen på Rudsskolan någonsin.
Var tvungen att gå till toaletten många gånger och bara stryka av ansiktet med lite papper.
Det var så himla kul att man inte ville att kvällen skulle ta slut förrän klockan fyra.
Vet inte vad som var allra roligast. Jenkan, buggen, den "vanliga discodansen", min robotdans med Gustav Gräsberg och några andra killar i 9E, någon tryckare med med Anna, Alicia, Christina, Emma, Matilda eller Polina, mitt shakeande med några lärare eller om det bara var den helsköna stämmningen därinne.
Sen kom kvällens "långkörare". Polina vann och blev skolans bästa "långkörar-tjej". Grattis!

Kvällen gick mot natt, och efter nästan fyra timmars intensiva dansande, med jenka, agadoo, fågeldansen och mycket mer så var det över.
Kändes så vemodigt när klockan var två minuter över tolv - och när "tilläggstiden" på skolan som elev blev en tryckare, med sången; Ska vi gå hem till dig?
Har aldrig tänkt på den låten så, men det var faktiskt den som avslutade fyra år på Rudsskolan. 

Det här var inte kvällen man sa hejdå till klassen, men kvällen man sa hejdå och "Lycka till i livet" till många, många andra. Det kändes vemodigt. Tittade in mot Ljusgården en allra sista gång och sa hejdå lite tyst.
Avslutningen kunde inte bli värdigare.
Som jag sa; det är tur att man inte flyttar redan i år, för det hade inte gått, hade väl suttit halvt rödgråten i bilen och tittat bak på Karlstadsskylten som försvunnit bakåt.
Karlstad där man en gång gick på Rudsskolan. Något som ´för evigt kommer tillhöra historien.
Efter fyra både jobbiga och roliga år, så är var det dags att säga hejdå för sista gången.

Farväl Rudsskolan <3   
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _


Emil och Miggi.


Alicia.


Jonas och Alicia.


Osman.


Simon, Marcus, Dejan, Emil, Daniel, Samuel, Osman.


Amanda E, Anna, Emma, Christina, Alicia, Matilda F
-Tjejer, ikväll utklassade ni babesen i Hollywood!  = )


Frida, Erica, Sofie, Rebecka, Lisa R, Elin, Therese, Loise, Anna, Lisa Ö
-Tjejer i 9D, även ni var jättefina!  = )


Lisa, Rebecka, Sofie, Erica.


Viktor och Adam.


Nelly och Simon B.


Simon A som stod för kvällens coolaste ankomst!


Folk från 9F och 9G (?)


Filip, Mattias, Oscar K, Johan.


Emma, Patricia, Polina.


Oscar J och jag. (Niklas) 


Patrik.


Simon Inkin.


Linus på en suddig bild.


Mingel i matsalen.


Mingelbild.


Jonas, Oscar J, Oscar J.


So-lärare och klassmentor, Ewa Hansson.


Syslöjdslärare och klassmentor, Ing-Marie Arkbro.


Min numera f.d. tyska-lärare, Birgit Bonander.


Mattelärare Gunnar Knutsson och Tord Filipsson.


Christoffer och Billy.


Mathilda E, Amanda L, Amanda E.


Min bordsdam Amanda Lindqvist och jag.


Dejan och Marcus.


Linnea, Linéa, Ingeborg.


Oscar J och Viktor blir plåtade.


Anna, jag, Alicia och Christina.


Christina.


Brynäsarna; jag och Linus.


Oscar "Kingen" Kafle och jag.


Anna och Emma.


Sean och Elias.


Elin och Jennifer.


Klass 9c, samlade för tredje sista gången.


Amanda L och jag.


Emma och Dejan.


Emma, Dejan och Amanda som stod för det trevliga sällskapet och jag.


Folk vid borden i Ljusgården.


Polina och Viktor.


Amanda och Filip.


Elin Zernell serverar.


Elin Nilsson serverar.


Potatissalladen.


Emma satt mittemot mig.


Dejan med huvudrätten.


Rektorena Ylva och Erica höll tal.


Ing-Marie, Birgit och Ewa.


Break. Emma i Dejans vita kavaj.


Dejan och Alicia.


Alicia och jag.


Anna och Christina.


Christina, vår gympalärare Thomas och jag.
Thomas kallade bilden för "Gefle-bilden" eftersom bådas skjortor gick i Gefle IF:s färger.
Jag fick dock påpeka för gympaläraren att Gefles tröjor är himmelsblå!


Sofie och Jonathan.


Dejan med cigarr.


Ljusgården som förvandlats till dansgolv.


Astrid och Tord på dansgolvet.


Ewa dansade.


Dansgolvet på kvällen.

Kommentarer
Postat av: alicia

va kul me alla bilder :D fjortisvarning på bilden me mej o dejan bara.. ganska oseriös ;P

2008-06-12 @ 21:49:31
Postat av: Niklas

Hehe njae, men den var fin, men tror inte det var jag som tog den ;)

2008-06-12 @ 23:55:10
Postat av: anna

bästa kvällen. Jag har nog aldrig dansat så mycket. Har suttit och grinat hela morgonen nu. Fan. Nu är det avslutning.:/ vi ses där. :)

2008-06-13 @ 09:45:05
URL: http://annaf.devote.se
Postat av: Niklas

aa gud, fy vad illa det känns nu,

asså den här dagen är bara jobbig =(

2008-06-13 @ 10:02:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0