Fotboll, fotboll, fotboll...!!!

Idag har det varit fotboll x3!

Rudsskolan vs Norrstrandsskolan
Spanien vs Ryssland
Sverige vs Grekland

Dagen började med att vi skulle gå runt Kroppkärrssjön med klassen.
Det var ju lagom kul.
Jag och Colling gick ett tag och tävlade om vem som skulle kunna räkna ut en minut bäst.
Satte igång tidtagaruret på mobilen och räknade.
Fick två supertider: 0.59.9 och 1.00.0!!!!!! - Helt sjukt!

Sen var det dags för skolfotbollsmatchen mellan Rud och Norrstrand.
Jag agerade assisterande coach/waterboy.


Head coach var Christian Sjögren.

Matchen spelades i 2x30 minuter.
Efter första stod det 3-1 till Rud, efter ett äkta hattrick av Johan Andersson.
Matchen slutade 3-2 till Rudsskolan som för tredje gången av fem står som regerande mästare i niornas fotbollsmatch.

På den tidiga kvällen var det dags för Spanien-Ryssland.
Den matchen sket jag i - och tur var väl det, för den slutade 4-1 till spaniorerna.

Stack istället ut till Bergvik och köpte ett nytt tangentbord till min dator. Det jag haft tidigare krånglar.
På vägen hem, när jag bytte vid torget så hade många svenska supportrar samlats vid uteserveringarna och tv-skärmarna.
Kom själv lagom hem till avspark.
En match som jag tycker Sverige inledde något bättre, men grekerna var långt ifrån utspelade.
I 67:de minuten kommer 1-0 målet. Ett drömmål av Zlatan Ibrahimovic. Det var inte helt olikt Brolins fantastiska väggspel - skott i krysset-mål mot England i EM 1992.
Sen i den 72:a minuten hände det som jag inte vågade tro - Petter Hansson gjorde sitt andra mål i landslaget någonsin!
Min absoluta favoritspelare i landslaget just nu. Hälsingen Petter Hansson!
Senast en hälsing gjorde mål i en EM-turnering var just Brolin i EM 1992.
Hanssons mål ikväll var ju inte heller helt olikt Brolins mål för Leeds i Premier League 1995 mot ???, då han han fick bollen på mål, räddning och returen på Brolin och i mål!

Men söderhamnare - kaxa inte upp er!
Hudiksvall är fortfaranade Hälsinglands fotbollshuvudstad.
Brolin är fortfarande kungen över hälsingsk - och svensk fotboll!



Hansson - gör det för Hälsingland <3

Kommentarer
Postat av: Bekka

Christian... xD

2008-06-11 @ 12:58:08
URL: http://bkalike.blogg.se/
Postat av: Niklas

hehe xD

2008-06-11 @ 13:00:33
Postat av: Sofie

haha stiligaste mannen :D

gief din msn btw :)

/sofie, fd 9d

2008-06-16 @ 00:28:27
URL: http://strikewithclarity.blogspot.com
Postat av: Edit

Petter, han har man ju träffat då. =)

Min kompis har intervjuat honom för lokaltidningen när han blivit uttagen till en i år. Hon praoade där då, och blev helt överlycklig när de skulle iväg och träffa honom. :)

2008-06-17 @ 14:54:42
Postat av: Edit

Jag har btw träffat honom på gågatan inne i stan. =)

2008-06-17 @ 14:55:21
Postat av: Niklas

haha coolt :P

2008-06-17 @ 16:21:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0