Liseberg igår!

Nu har blogginloggningsgrejen legat nere i två dagar och därmed har mina em-tips uteblivit.
Känns inte kul att skriva något nu när det redan har börjat.
Hade en lista på vilka som skulle göra flest mål under turneringen, men nu har redan en omgång i grupp A gått och därmed höjs även oddsen på att Portugals Christiano Ronaldo ska göra tre mål under em.
Men kan iallafall skriva de jag trodde skulle göra flest mål:

4 mål:
Miroslav Klose - Tyskland
Luca Toni - Italien
3 mål:
Frank Ribery - Frankrike
Ferrnando Torres - Spanien
Christiano Ronaldo - Portugal

Guldtipset var då som nu: TYSKLAND!
_____________________________________________________________

Var på Liseberg igår.
Var där med Matilda Fiskerud och nästan hela 9D.

Började med att jag och Mattis åkte tåg ner till Göteborg.
Hade väl så där lagom kul på tåget. Satt mest och sms;ade med Persson och Jansson i 9D som åkte buss ner.
Men vi tog i allafall lite kort med min kamera.
Matilda råkade, på min order, visa vilket lag hon egentligen "håller" på:

Grattis Mattis, kul att du valt rätt sida ^^

Kom ner prick 9.49.
Vi drog till Nordstan.
Jag skulle käka på Burger King, men så öppnade McDonalds före, så gick vi dit istället.

Tog sen spårvagnen ner till Liseberg i ett varmt och soligt Götet.
Vid entrén var det långa köer, men vi kom in rätt så snabbt.
Blev först åk i Lisebergsbanan och JukeBox innan 9D kom.
När de kom så gick vi runt med de, mest med Jonas Persson, Oscar Jansson och Patrik Nilsson.

Vi åkte FlumeRide två gånger, Balder en gång, Kanonen en gång, Lisebergsbanan två gånger till också åkte jag Höjdskräcken och Uppswinget själv.
Anledningen till att jag åkte Uppswinget själv var det att de andra åkte Kållerado, en attraktion som jag mer eller mindre hatar!
Finns ju inget värdelösare än att åka en långsam och tråkig attraktion, enbart för att bli blöt!


Spenderade lite tid i spelhallen sen.
Både Nilsson, Jansson och Fiskerud fick visa sina "dance-skills"!  ; )
Spelade också lite air-hockey.
Jag som normalt sett är "kingen" på air-hockey fick se mig slagen, inte bara en - utan två gånger!
Stack sen och åt en texmex-tallrik på Äteriet, eller vad det heter.

Klockan sju var det dags för resa hem.
Fick spendera en av mina sista och längsta stunder med min kära parrallell-klass 9D.
Vi hade kul.
Blev lite bilder därifrån på bussen.
(Hjälp, jag har blivit en foto-nörd! :S)

Erica, Jonas och Matilda på en lite annorlunda bild, tagen i bussen någonstanns i Dalsland. 


Oscar och Patrik.

Blev en sista tävling, om vem som skulle gissa bäst tid för när bussen skulle vara tillbaka vid Rudsskolan.
Vi gissade strax innan "underverket" Grums. (Ni vet, där man kan sniffa sig hög, bara av att åka förbi i bussen.)
Tävlade mot Linus, Matilda, Sofie och Jonas.
Jag gissade 22.24.
Dörrarna på bussen öppnades 22.24 - jag vann!  =D

Det var en rolig dag på Liseberg - och visst, jag kommer sakna 9D!  = )


Kommentarer
Postat av: Bekka

jag kommer också sakna 9D :(

2008-06-08 @ 21:13:28
URL: http://bkalike.blogg.se/
Postat av: Niklas

Jo ni har varit en helt okej grannklass :)

2008-06-08 @ 21:46:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0