Sista veckan

Sista veckan på Rudsskolan någonsin är här.
Känns väldigt vemodigt.
Kommer sakna skolan, lärarna, min klass 9c...
Var på sista tyskan idag.
Tackade Birgit Bonander för de fyra åren. Har haft så mycket roligt på tyskan. Speciellt när vi kollade på tv-program som Hallo aus Berlin...
Har tagit mig igenom många svåra och jobbiga stunder och idag står jag där med ett MVG och minnen av något som nästan var som en egen liten klass.

På fredag är det grillfest med klassen.
Varför gör ni något sådant???
Kommer ju bara kännas jobbigt sen när man ska gå därifrån!
Men såklart kan man ju inte dissa klassen,det är ju trotsallt sista träffen med hela 9c på evigheter. Sen blir det ju bara återträffar...
Kommer aldrig glömma 9c <3

Kvällen innan blir det troligtvis fotbollskväll hos Patrik.
Tyskland möter Kroatien.
Blir kul med tanke på att jag inte är den ända som gillar Tyskland, även Patrik "kingen av SSK" Nilsson gör det!
Då hoppas vi på många mål av Klose och Podolski! =P

Såg förresten på Tyskland-Polen igår.
De goda minnena från VM 2006, när mitt rum exploderade vid Oliver Neuvilles 1-0 mål, gjorde att jag såg fram emot denna match extra mycket.
Då (2006) stod det 0-0 efter 89 minuter när Klose nickade i ribban och Ballack sköt i ribban på returen. 2 minuter senare gör Oliver Neuville 1-0 genom en vacker glidtur. Då skrek jag halsen av mig, så magiskt.
Och visst, det blev ett "Haleluljah moment" även igår, då när Podolski sätter sin andra boll för kvällen, stenhårt i krysset på volley efter en totalmiss av den andre halvpolske kollegan Miroslav Klose. Mina ben blev som spaghetti efter allt studsande på golvet.
Nu går vi för guld Tyskland! <3


'91 Oliver Neuville
Målet mot Polen som fick mig att explodera 2006.


'20, '72 Lukas Podolski
Målet mot Polen som fick mig att explodera 2008. (Det andra målet.)
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

Vill tacka en stor kung efter endast ett år i Brynäs.
Han värvades för att vara den stora superstjärnan som skulle skjuta guldet hem till Gävle.
Han jämfördes redan innan sin debut i Brynäströjan med den största stjärnan på 90-talet; Tom Bissett.
Enligt mig är han större än Bissett. Bissett var den största anledningen till Brynäs guld 1999.
PAVEL BRENDL är numera anledningen till att Brynäs fortfarande existerar som ishockeyklubb i landets högsta hockeyliga. Han, liksom Tom Bissett, klev fram när han som mest behövdes och räddade Brynäs existens.
I och med det står jag och alla andra brynäsare i evig tacksamhetsskuld till honom.
Ingen Dackell - inget guld 1993.
Ingen Bissett - inget guld 1999.
Ingen Brendl - inget Brynäs.

Nu ska han troligtvis till ett lag som heter Torpedo Nizhny Novgorod.
Novgorod är en rysk stad mellan Moskva och St: Petersburg som faktiskt kallades för Holmgård av vikingarna som var där på den tiden!
Brendl kommer i allafall till rätt klubb i rätt stad!


Lycka till i ryska ligan KHL nu Brendl.
Vi glömmer dig aldrig. <3

Kommentarer
Postat av: anna

Niklas, du gör så att man blir ännu mer ledsen. Vill inte att allt ska ta slut, men allt har ju ett slut, tyvärr:(.

Haha, vad sur jag blev när du sa att det var fotboll på fredagen.:P;)

2008-06-09 @ 19:59:36
URL: http://annaf.devote.se
Postat av: Niklas

Aa var ju tvungen att påpeka det, men hade ju givetvis aldrig valt fotbollen före klassen :)

Men kom på sen att Tyskland spelar mot Kroatien på torsdag! :D :P

2008-06-09 @ 20:51:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0