90-talisterna tar över!

Läste i dagens Expressen en artikel som hette; 90-talisterna tar över.
Där hade de listat ett 30-tal 90-talister som var stora framtidslöften inom olika saker.
Där fanns bl.a. 18-åriga Jacob Markström, målvakt i Brynäs, som rankas som världens bästa målvakten i sin åldersgrupp och därmed även den bästa ishockeymålvakten i världen född på 1990-talet!

Men där fanns även en annan. Ellen, hon som som satt till vänster om mig på Nobelprisutdelningen 10 december förra året. Faan vad kul. Känner mig nästan själv lite stolt - en nutidsvinnare som en av 30 stora framtidslöften bland 90-talisterna. Hon vann i Skåne, jag i Värmland. Tänker inte för fem öre jämföra oss kunskapsmässigt, där är hon femtioelva ljusår före mig, (svenska grundskolans med säkerhet mest allmänbildade tjej) men det känns i allafall skitkul att hon fanns med på den listan! Expressen tycker det är värt att uppmärksamma en nutidsorienterare. Själv är jag också nutidsorienterare, sjutton mil efter, men fortfarande fick jag skaka drottningens hand samma dag som henne...
Kul!

PS. Ikväll är det som sagt Gävledala-derby; Leksand-Brynäs!
Vi ska krossa knäckebröden!
Brynäs forever! <3


Kommentarer
Postat av: Edit

Go Ellen! Sveriges framtida statsminister! F.ö satt jag väl till höger om dej på nobel? Jag kommer ihåg att du, jag och Ellen spårade ur när Filippa Reinfeldt kom in. Haha

2008-04-02 @ 15:24:12
Postat av: Niklas

Där har ni Edit, Gävleborgs smartaste/mest allmänbildade blondin/högstadieelev ;P
Klart det var så. :D
"Flippan" Reinfeldt är den klart snyggaste statministerfrun i Sveriges historia.
Men också första gången jag fick se Fredrik R. live. Skulle sett han på en valkampanj, dagen innan valet 2006, här i Karlstad men kom 5(!) minuter för sent. Han hade bråttom vidare till Örebro och Västerås! xD
Kommer med min totala utvärdering av en (tre) av de häftigaste dagarna av mitt liv här på bloggen senare! (Näst) häftigaste ögonblicket där var ju på nobelfesten. ;)
(Bara handskaket med drottningen slår det.)

2008-04-02 @ 15:40:51
Postat av: Edit

Haha. Själv hade jag ju sett både Fredde och Flippan innan, i slalombacken på ett påsklov i Lofsdalen. Haha

2008-04-02 @ 18:37:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0