Brynäs vann kriget mot "Knäckebröden"!

image68
Detta är Aftonbladets bild efter Brynäs seger borta mot Leksand.
Rubriken: ELEVEN LÄXADE UPP MÄSTAREN
Expressens rubrik: MARKSTRÖM HJÄLTE - KNÄCKTE LEGENDEN

Detta var Markströms match rakt igenom. Han var den stora kungen. Hans egen barndomsidol Edward Belfour fick se sig besegrad, av Markström själv.

Det var en av de bästa och mest nervpirrande matcher jag sett på år och dagar.
Brynäs var för det mesta det förande laget i ett hjärtskärande ställningskrig som fick min redan hesa och hostiga hals att bli nästan helt stum. Jag hoppade runt och skrek så mycket att jag till slut inte kunde få fram ett ord.
När slutsignalen gick hoppade jag fem grodhopp på golvet så att halsduken för några hundradels sekunder täckte mitt ansikte. Gav ut ett glatt läte, satte mig vid datorn; skrev YEEEEEEES och gjorde smileisar till två andra brynäsare via MSN.
Först nu fattar jag egentligen. Vi har slagit Leksand - i Leksand!
Tack gubbarna i Brynäs. Tack Sjödin, tack Widing, tack "Hempan" Hermansson, tack tränare Boork, tack målvakt Markström...  
Vi har krossat Leksand som Leksands knäckebröd!

Brynäs för alltid! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0