Gustavsvik - igen!

Har varit på Gustavsvik idag - igen. Var ju där för tretton dagar sedan, så när man kom tillbaka nu, kändes det mer som att man bara varit på en ända lång lunchrast för att komma tillbaka sedan.
Var där med lillebrorsorna Victor och Gustav och deras kompisar Niklas och Alexander.
Själv var jag mest med Christoffer, eller som Ewa, vår mentor säger; Stoffe plus hans kompis Tommy.
Körde Vildforsen mest som vanligt. Dämde upp den några gånger också.
Ibörjan var det ganska lungt, inte så där jäkla mycket folk som det kan vara, så så länge var man nöjd.
Blev lite bad i bubbelpoolen och givetvis ett antal åk i Space Bowlen och den röda rutschbanan.
Den här gången var det dock inte lika kul i banorna, revorna kändes mer liksom. Hade nog en ganska röd rygg efter all min "speedåkning".
Lunchen blev hamburgare i restaurangen. Det var nog det äckligaste hamburgermålet jag ätit någonsin. Pommes Fritesen smakade plast, och hamburgaren var torr som snus, (har aldig prövat att snusa) sesambröd - kött - sesambröd, alltså ingen sallad!
Var redan utmattad av allt åkande och maten gjorde att jag hostade och blev dålig. Gick in på en toalett och spydde upp skiten. Sen var det lungt igen.

De sista tre timmarna åkte jag mesta dels med Nejra, Jessica och Linda - i vildforsen så klart.
Då hade det blivit riktigt packat med folk och krockar var oundvikliga. Körde över några småbarn, glidtacklade några tjejer och tacklade in någon kille i väggen; resultatet av den jobbiga folkmassan.
När man fällde, främst tjejer som stod still framför en i forsen, kunde smått pinsamma situationer dyka upp. 
En del föll rakt över mig och någon gång fick  vi riktigt pinsamma ställningar. 
Satt och räknade kroppsdelar man av misstag råkade stöta ihop med; fot, ben, fot, ben, ben, rygg, ben, mage, fot, ben, fot, fot, mage, bröst, fot, rygg, nacke, fot, fot, rumpa, ben, mage, bröst, fot, fot, axel, skrev, ben, bröst...

Han med att göra något förbjudet också. Körde tåget i Space Bowlen, jag, Jessica, Nejra och Linda plus en till!
 
I bussen på vägen hem lyssnade vi på hockey. Brynäs förlorade och nu blir det riktigt läskigt i slutet på kvalserien.
2-3 mot Malmö. 
Himmelen är nära nu Brynäs.

På Bingolotto "tjatar" i allafall Richard Olsson om vårat kära Brynäs, tack!
  

Kommentarer
Postat av: Bekka

Haha, jag lider med dig å din mammas shoppingvanors vägnar.

2008-03-29 @ 19:38:07
URL: http://www.bkalike.blogg.se
Postat av: Niklas

Hehe, inte direkt roligt då om man säger det så ;D

2008-03-29 @ 21:10:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0