Hockeysveriges reaktioner på Brynäs tränarval.

Så hölls då presskonferansen från Läkerol Arena på Sätraåsen i den sydnorrlänska "storstaden" Gävle klockan 15.00 igår, söndagen den 9 mars 2008. Meddelandet: Östblom lämnar sitt uppdrag som huvudtränatre för Brynäs  IF och ersätts av Boforstränaren Niklas Czarnecki, som skrivit kontrakt på två år. Men att även Leif Boork kommer tillbaka under kvalserien för att vara stöd!
De s.k. hockeyexperterna var nu direkt på Brynäs och inledde nästa stora mobbingvåg. Brynäsledningen kallades för femtioelfte gången för inkompetenta amatörer som lider av fullständig panik. Att ta tillbaka en gammal och sparkad tränare var tydligen helt pinsammt oförståndigt och dåligt av ledningen. 
De frågade Wikegård vad han tyckte. Svaret blev en "prut med tungan".
Tv4s Patrick Ekwall: Brynäs är en klubb i fullständig hallabalo . (Ungefär: Fullständig kris, totalt kaos.)
Nyström på Expressen: Inget kan rädda det hopplösa laget nu!
Aftonbladet har jag totalt struntat i, jag misstänker nämligen att de gjort en karrikatyr på Olof Östblom uppspikad på ett kors, där Brynäsleningen är Pontius Pilatus och där Boork är Barabas.
Hårda bud i Mellerud vad gäller Brynäs alltså.
Men så är det alltid, Brynäs skall alltid vara mest utsatt i media.
Det Wikegård sa idag om Brynäs är jäkligt viktig: Man ska inte sparka på Brynäs, de ligger redan.
Ibland känns det som att media har en del bakom Brynäs tabellplacering.

Tittade lite på Hockeykväll idag. Det var först nu jag fattade att Brynäs faktiskt inte är med!
Det smärtade till i bröstet och jag var tvungen att dricka lite vatten. Hade jag legat i koma sedan omgång ett, vaknat upp nu och insett att Brynäs ska spela kvalserien hade jag bara suttit och stirrat i väggen, med våta ögon och sedan drabbats av en hjärtattack. (Lite överdrivet men.)

PS. Denna vecka är Yngve på Rudsskolan med sina danskurser. Skolan har lagt ner 30.000 på hans terroristverksamhet! Jobbigt! Men man överlever väl!? Tills valsen kommer! Okej, vi har åtminstone lite kul när vi dansar jenka, men annars är jag så jäkla dålig så att det skriker om det. Imorgon ska vi göra överdrivet svåra saker i bugg. Hjälp!!!    :S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0