Karlstad-Örebro t.o.r. på TRE timmar!

Sitter här vid datorn med en liten lätt känsla av surrealism.
Klockan 20.37 satt jag och mamma hemma hos mormor och kollade på Grannfejden på tv3. Då ringer det i telefonen, mormor ser att det är vårat hemnummer och mamma svarar. Hon pratar en liten stund och lägger ner luren och frågar mig; Ska du med till Örebro eller?
Va??? Tänkte jag. När då då frågade jag och fruktade att lördagens resa till Gustavsvik skulle bli inställd.
När frågade jag.
-NU!
Jag svalde all påskmust i munnen i ett svep och hostade till. Ska pappa åka till Örebro så här sent på kvällen.
Sprang hem och frågade varför han skulle till Örebro.
anledningen var att han skulle hjälpa Peter H., hans arbetsgivare på tidningstjänst att hämta några hyrbilar.
Tänkte att det kan väl vara kul att hänga med, så det gjorde jag.
22.34 var vi vid Budgets biluthyrning vid Berhn Arena i Örebro.
22.44 var vi på Shell och beställde korv o läsk.
22.58 lämnade vi Örebro.
Sen kom dagens andra smäll. Pappa startade bilen samtidigt som Peter. Med samma mål; A-kedjan i Karlstad.
En sträcka på 118 km.
Smällen; Pappa kom först fram!!!!!
Har inte inträffat att han kommer före någon annan som skall köra samma sträcka sedan 1998!
Hela 40 sekunder blev farsans segertid!

Känns dock väldigt surrealistiskt. För några timmar sedan satt man hemma hos mormor på kafferep. Nu sitter man här på rummet. Dess imellan har jag varit i Örebro! På rekordtid! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0