Lägesrapport från Karlstad.

Sen fredagkväll.
Idag var det slut på dansen i skolan. Ja, jo jag vet att jag tidigare terrorstämplat det jag kallade för "Yngves terroristverksamheter", men hans danskurser är faktiskt ganska roliga!
Jenkan tillhör höjdpumkterna, i allafall när det är Barbro "Lill-Babs" Svensson som sjunger. Idag dansade vi jenka till en jäkla förbannad Färjestadlåt.
Under veckan har vi bl.a. dansat salsa, bugg, vals, Fågeldansen och "Macarenadansen"!
Har räknat antal olika tjejer (och killar) jag dansat med och tror det blev sammanlagt 57 (+7)!
I slutet var det danstävling, där tre par dansade. Tre par = tre tjejer och tre killar. Av dessa tre killar var TVÅ brynäsare!
Yngves Danskurser var Karl-Petters första dansskola, (skoldans som för oss, i nian) och enligt Yngve var inte grisbonden från Säffle något vidare då!  

Yngve var ovanligt hes idag, han var på Färjestad-Frölunda matchen igår.
Han är överdrivet mycket Färjestadssupporter! han kunde ju förbövelens sätta på Färjestadlåtar som vi skulle dansa till. Kändes ju sådär lagom kul.

Detta Frölunda som förresten ska skola om tre spelare till "poliser" inför den fortsatta kvartsfinalserien mot Karlstadslaget. Niemi, Grönholm och Sundin ska se till att inte FBKs fult spelande spelare fortsätter försöka skada Frölundas stjärnor såsom Tomi Kallio och Niklas Andersson.

Smart idé som Brynäs borde ta efter inför kvalserien, där mötena mot Leksand kan bli tuffa och hårda.
Varför inte ha Kankaanperä och Sundqvist som poliser som får smula blåvita "knäckebröd" lite då och då???

I helgen ska jag:
*Se på tidernas bandyfinal; Slaget om Gävleborg dvs. den prestigefyllda kampen mellan Sandviken och Edsbyn.
*Se på när Christer Sjögren KROSSAR sitt s.k. motstånd i melodifestivalen.
*Åka till Örebro och bada på Gustavsvik med familjen och kusinerna! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0