Nille - den nya bossen i Brynäs!

Brynäs har Tommy Sjödin. Färjestad har Jörgen Jönsson.
Brynäs har Mickael Sundlöv. Färjestad har Håkan Loob.
Brynäs Läkerol Arena. Färjestad har Löfbergs lila Arena.
Men vad Färjestad (eller någon annan elitserieklubb heller) inte har är någon motsvarighet till allas våran (Brynäs) "Kung" Keb Eriksson. En sportkrönikör på Gefle Dagblad som sitter och svarar på (nästan) ALLA våra fans frågor om klubben (fortfarande Brynäs) i våra hjärtan. Ibland när vi kommer med bra förslag skickar Keb vidare våra förslag till Brynäs IF.
Jag har kommit med massvis av förslag på olika bättringar till Keb som han också senare skickat vidare till Brynäs IF. Det roliga är att Brynäs också faktiskt åtgjärdat lite av det jag föreslagit. Har blivit lite delaktig i Brynäs IF! Tack vare Keb!
Här är mitt senaste mail:

Hejsan Keb!
Såg att det diskuterades lite kring introt här i frågespalten.
Vet att du inte bryr dig så mycket om kringarrangemangen och musiken som spelas under matcherna, men jag tror att det är ganska viktigt att välja rätt musik i högtalarna till matcherna för stämningen på läktarnas skull.
Kan jämföra (som jag alltid gör) Läkerolen med Löfbergs Lila Arena här i Karlstad.
Här spelas "publiktändande" musik som techno, eurodance o s v i pauserna, och det är då som publiken tänds lite extra, vilket enligt min långsökta teori skulle kunna få hemmalaget att tända till lite mer och kanske vinna lite fler tekningar.
När jag själv var i Gävle senast var det mycket tamare i högtalarna.
Har själv svårt att tänka mig att Fem myror är fler en fyra elefanters signatur-melodi eller någon annan Bolibompa-vinjett skulle kunna väcka en annars redan död hockeypublik till liv.
Mitt budskap - in med lite mer "rock n roll" i Läkerol Arena - och få lite liv i publiken!
Sen angående introt skulle det vara kul inför nästa säsong om en ny Brynässång skrevs, liknande Färjestads "På den sköld du klär" som man sen skulle kunna köra inför varje match i jumbotronen, precis som här i Karlstad.
Kanske låter det som en liten smågrej, men jag tror det är viktigt för en match att tända publiken tidigt med en riktig kampsång innan nedsläpp.
Någon ansvarig för dessa områden i Brynäs IF borde se en match live från läktarplats i LLA och känna atmosfären/trycket från publiken.
Brynäs publikstöd är ungefär lika starkt (svagt) som Skåres (div 1) i ett LLA med 150 åskådare!


mvh Niklas / Karlstad

Kebs SVAR: Förstår säkert att det är många fans som är intresserad av det här med vilken musik etc, som spelas i Läkerolen och jag ska skicka dina åsikter vidare till marknadsavdelningens ansvarige.
Få se vad han säger om de förändringar som du vill ha...det kanske sker nåt till nästa säsong, vem vet...?

Alltså FATTA vilken kung han är. Han gör oss fans hörda i Brynäs. Keb - Brynäs och hela Sveriges största hockeyorakel.

...och om det kommer någon ny supportersång i Läkerolen nästa gång - kom då ihåg vem som först kom med det geniala förslaget.    ; )


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0