Örebro & Gustavsvik!

Var på Gustavsviksbadet med familjen plus Sören, Anna-Karin och kusinerna!
Första gången jag var där på två år. (!)
Det var skitkul.
Den nya "Space Bowlen" var riktigt rolig och bra. Bättre än de andra jag åkt i Skara, Mölndal och Söderhamn eftersom den i Örebro saknar "revor", inte var så brant så man inte dunsade i själva kitteln och varven blev längre och snabbare.
Vildforsen var rolig som vanligt. Blev ett antal åk där.
Dock var det stora röda "turbo-röret" en liten besvikelse. Den var ombygd så att man flög upp på kanten och dunsade tillbaka i banan innan man åkta rakt i vattnet. Ungefär som den feldoserade snabba banan på Parkbadet i Sandviken. Men kul ändå förståss, fast inte riktigt lika som förr...

image59
"Space Bowl" och "Super-Turbo-Twister"!

image60
Min bild mot "Vildforsberget"!

image62
En lite "wierd" bild på mig i utomhuspoolen. I luften var det härligt och uppfriskande kallt!

Efter närmare fem timmars badande var det dags att sticka.
I entréhallen blev jag vittne till en brutal rovdjursattack i akvariet, en 3 cm lång fisk gick till attack mot en 2 cm lång fisk. Lillfisken dog och sjönk mot botten. Dit kom andra fiskar och åt av den döda kroppen.
Inför mina äcklade lillebröder rök lillfiskens båda ögon och och huvud in i de andra fiskarnas magar!
image63
Fiskattacken!

Sen bar det av mot den "Närkiska storstadens" stadskärna.
Bilen stod parkerad mitt vid slottet.
Blev givetvis några bilder av Örebros kändaste byggnad!
image64
Slottet i Örebro!

Åkte med lillbrorsan med buss till MAX vid Eurostop. Övriga familjen gick på McDonalds vid Våghustorget i stan, men jag är ju ett fan av Maxburgare som sagt.
Väl ute vid restaurangen blev jag lite lätt irriterad, fanns inget Swedbank-uttag på hela köpcentret så vi fick reducera målen så att det bara blev EN dipsås, men det gjorde inte så mycket.
Kompetent som jag är glömde jag mobilen kvar i bilen i stan, och när bussen skulle komma dök så gjorde den inte det, förrän 10 minuter försent, och då var jag ganska nödig. Väl inne i stan blev det en vild jakt efter en offentlig toalett. På SF-biografen fanns ingen. Galleria Kompassen var stängd. Sprang till slottet, missade toan på bottenvåningen, sprang upp till våning fem, sprang tillbaka neråt när det nästan var kört, först då såg jag det lilla värdefulla rummet med namnet; WC!

image65
Max vid Eurostop i Örebro!

Om 13 dagar är det dags igen. Och då ska jag ha minst lika kul.
Gustavsvik 29 mars, here I come!  =D

Kommentarer
Postat av: Edit

Gud, jag hatar Spacebowl på hällåsen. första gången jag åkte den rev jag upp hela ryggen :S Kul att du haft roligt iaf!

2008-03-17 @ 15:59:10
Postat av: Niklas

Mm, asså felen på Hällåsens Spacebowl enligt mig är revorna i både röret och kitteln, och att den är så brant att man "dunsar" i själva kitteln.
Annars tycker jag att Aquarena på Hällåsen i Söderhamn är ett litet men bra bad. Var där två gånger sommaren 2006, men förra sommaren var den stängd. ;/
Man får alltid hoppas att den är öppen i sommar. Ska iallafall ner på en sån här "Trivselkväll" tror jag.
=)

2008-03-17 @ 18:24:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0