Segrar för Edsbyn och Charlotte!

Hade sett fram emot en jämn match som skulle innehålla allt, mål, räddningar, tuffa tag, spänning, hjärtskärande ställningskrig...
Mål var allt vi fick se.
För Edsbyn.
Efter 14.47 stod det redan 5-1 till Byn.
Visserligen hejade jag på Hälsinglands stolthet, men 11-6 som matchen tillslut blev - det var inte roligt att se.
Skäms på er SAIK, ni gjorde detta till den tråkigaste finalen i mannaminne!

image56
Grattis till guldet Byn! Älskar er som jag alltid gjort. <3

Den andra segern denna dag (eller kväll) stod Charlotte Perrelli för.
I Melodifestivalen.
Den vanliga frågan, vann rätt låt?
Mitt svar: Ja, jag tycker det. Känns som en låt (och framträdande) som ska kunna gå hyfsat långt i Belgrad i maj.

Synd bara att det gick så taskigt för Nordman och Christer Sjögren, de förtjänade ett bättre öde.
Min lillebror Gustav blev ganska ledsen när han insåg hur det hade gått för allas våran värmländska Christer.
Och ja, Sjögren fick min röst!
Men vi värmlänningar kommer tillbaka, trots detta taskiga nederlag. (Linda Bengtzing och Rongedal gick bättre!)
På tal om lokalpatriotism, pinsamma Malmöjuryn röstade jäkligt lokalpatriotiskt!

image57
Grattis Charlotte. Har aldrig älskat dig, gör det inte nu heller, men du är jäkligt bra för det!  =D

*Resultat från hockeyslutspelet!
Timrå-MoDo 6-3
(MoDo skämmer ut sig i Västernorrlandsderbyt.)
Djurgården-Linköping 4-2 (Stockholmarna mina favoriter i slutspelet när Brynäs är borta.)
Skellefteå-Hv71 1-7 (Till er som sa att Skelleftes seger mot Hv i första omgången var som en käftsmäll mot oss som stenhårt tror på Hv, här kommer vår käftsmäll tillbaka!)
Frölunda-Färjestad 4-0 (Kanske tar framgångssagan tillslut slut för Karlstadlaget och jag får lite lung och ro i semi- och finalserien!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0