Tandläkaren!

Var på mitt hatställe nr 1 idag. Folktandvården på Norrstrand!
En vanlig undersökning stod det i brevet.
"PAIN", var vad det blev. Ner med den där vassa spetsgrejen och blodkanaler fylldes mellan tänderna.
Min tandhygenist skulle sedanta ett kort på det stället jag tidigare haft lite problem med. Plågad försökte jag stänga munnen med den där jobbiga plattan där i som skar som fan mot tungsträngen. Det gick tillslut, hon tog en bild och kollade på den, sen stack hon i väg.
Två minuter senare kom en man in: HEJSAN GRABBEN, RÖNTGEN VISAR ATT DU HAR ETT FRUKTANSVÄRT STORT HÅL. DET KAN BLI AKTUELLT MED ROTBEHANDLING!
De två meningarna chockade mig som låg där i stolen. Hjälp!
Men jag måste bara kolla först och jag öppnade munnen. Han kollade, konstaterade att det inte alls såg så farligt ut som på röntgenbilderna. Där var minsann inget hål!
Mannen som var "riktig" tandläkare ville ta nya kort. Faan, tänkte jag öppnade munnen och plågade min mun så mycket att tungsträngen nästan gick av. Där låg jag och nästan skakade av smärta. Det var inte kul!

I maj ska jag komma tillbaks, för att kolla om det var ett hål, eller om tanden bara var ovanligt lutad. Tandläkaren och hygenisten trodde på det senare, vilket jag verkligen ber för.
Fan, det var hemskt.

PS. Brandlarmet gick igång på Mitticity idag, på tal om inget annat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0