Värmlänningar i en bastu.

Hört i en bastu på ett äventyrsbad i Örebro:

Man1: Jag sköt en björn förra hösten.
Man2: Varför då?
Man1: För att den kom springandes rakt emot mig.
Man2: Ja det är läskigt när sådant händer.
Man1: Fast då hann det aldrig bli läskigt, jag bara sköt utan att reagera.
Man2: Jo, så kan det vara.

Man1: Min hund blev uppäten av en varg förra året. Den jagade ett rådjur i skogen, sen blev det bara tyst. Hade en pejler på den och sprang mot radarn och där låg den halvt uppäten.
Man2: Ja, det fanns ju en anledning att dem nästan sköt av alla vargar på 1800-talet.
Man1: Jo det ända rätta skulle ju vara att samla ihop alla Sveriges vargar och frakta dem till Stockholm, så de drabbas själva av det de gör mot oss på landsbygden. Sen får de väl jaga husdjur i Kungsträdgården istället för att vi oskyldiga ska drabbas.
Man2: Sen kan jag berätta om när min grannes fru skulle sova ute i skogen på en madrass förrförra sommaren. Då kom det någon och drog i madrassen och hon trodde att det var hennes man som gjorde det, så hon bad honom att sluta och det slutade att skaka. Men efter en stund började det skaka igen och hon vaknade och såg att det var en varg som höll på och drog i den.
Man1: Ja, de kan vara små odjur till monster de där rovdjuren. De ända som förtjänar de där är väl de i Stockholm.
Man2: Jo det vore inte mer än rätt om de fick ta hand om sina egna problem tycker jag...
________________________________________________________________

Slutsats: Då fick jag höra "min" åsikt om vargar i bastun. Att "jag" tycker att det är fel att vargarna "terroriserar" oss värmlänningar. "Jag" är så "rädd" när jag är utanför dörren.

Min riktiga åsikt: Tycker att varghatarna skulle få munkavle och bara hålla käften. Bara för att jag är värmlänning är jag inte rädd för vargar (har aldrig sett någon i vilt tillstånd) och jag hatar inte Stockholmare.
Tycker det är tufft att den värmländska residensstadens storklubb i ishockey har en varg som sin symbol!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0