Allt bra börjar på br.

Sjukdomen som jag drogs med i torsdags och fredags satt fortfarande kvar som energislukare i kroppen, men var ju tvungen att dela ut helgens reklamdos.
Gick runt och funderade på bra ord som började med de två bokstäverna b och r i följd och kom på att de var ganska många:

*Brynäs  (Ingen kan säga något om det, världens bästa klubb!)
*Brudar  (Såklart!)
*Brunetter  (Fast blondiner är minst lika söta/snygga!)
*Bröst  (Är man kille och hetero så är man!)
*Brost, Johannes  (Favoskådisen i Rederiet, älska kungen Joker!)
*Brolin, Tomas  (En av Sveriges främsta fotbollsspelare från Hudik!)
*Brandbergen  (I Haninge söder om Stockholm, där jag bodde 1992-1994!)
*Branäs  (Helt okej skidanläggning i norra Värmland!)
*Bröd  (Vem har sagt att bröd är äckligt?!)
*Brorsor  (Ofta jobbiga, men bra ibland!)
*Brunt  (Samma färg som nästan all chocklad!)
*Bruksanvisningar  (Ibland hatar jag dem, ibland älskar jag dem!)
*Brobergs IF  (Bandyklubb från Söderhamn som ledde serien efter två matcher!)
*Broberg, Åke  (Bor man i Lakbäck<3 så måste man finnas med på denna lista!)
*Brian Felsner  (F.d. brynässpelare med coolt namn!)
*BR Leksaker  (Leksaksbutik som jag älskade när jag var liten!)
...och sist men inte minst:
*Brommapojkarna (Som idag blev klara för allsvenskan i fotboll 2009!)
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

Vill säga att det var jävligt lågt av svensk media (tv och tidningar) att inte visa hyllningen av Lars-Göran Nilsson i Läkerolen igår!

Ni kanske mår dåligt när ni tänker på det, men våran historia kan ni ALDRIG ta ifrån oss.
Våran stolthet sitter kvar, även om ni gör allt ni kan för att få bort den.

Lars-Göran Nilsson är en del av Brynäs och han tog 8 SM-guld på 15 år i klubben!
Sådana hjältar kan ingen ta ifrån oss!

Förstår att det svider i Brynäs-hatarnas hjärtan att vi kan fira och hylla något de inte själva kan!
För våran historia kan ingen förneka.
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

Brynäs-Färjestad 4 dagar kvar.
Födelsedag 6 dagar kvar!!! :D:D:D
Jullov 32 dagar kvar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0