NWT, World Summit on Media for Children and Youth och brinnande bock!

NWT på studiebesök - igen! Säkert fjärde gången jag var där på studiebesök, minst!
Sen har man ju varit där en del med pappa också...

På svenskan hade vi muntligt framförande. Hade inte tränat något och skulle bli tvungen att improvisera.
Det vi kort skulle berätta om var nånting som betydigt någonting för oss och jag trodde att det skulle bli aningen oseriöst så jag drog med mig en Brynäsflagga.
Oseriöst blev det verkligen inte, med flera rörande "tal". Några var faktiskt jobbiga att lyssna på.
Själv skulle jag prata efter en som berättat en tragisk grej och det var inte enkelt att gå upp och försöka axla det.
Men lyckades i alla fall få klassen och lärare Nette att skratta åt min lilla historia om världens bästa och sexigaste idrottsklubb från Gävle. Brynäs räddar i alla lägen! <3

Blev "bara" en timmes matte för mig på eftermiddagen. Skulle ner på första World Summit-mötet för mig någonsin.
Det vi pratade om lät väldigt inspirerande, men också lite läskigt eftersom projektet är så himla stort!
Blir att medverka på scenen vid invigningen av World Summit on Media for Children and Youth 2010 och sedan på avslutningsdagen, då vi får lämna vår rapport och prata inför "världspressen" i LLA eller nya CCC! 

Kom hem och fick läsa glädjande nyheter från Gävle!
Julbocken ska nämligen inte flammskyddsimpregneras i år!
Konstigt att Gävle Kommun går ut och säger det i media, men de vill väl att den ska brinna...



...senast den brann (och kunde brinna) var 2005. Då var det en tomte och en pepparkaksgubbe som sköt med eldpilar mot bocken!
Undrar vad det blir i år om den brinner? 
Ett mumintroll på snöskoter som slänger en fackla på den? 

Kommentarer
Postat av: Anonym

är det glädjande att dom inte ska flamskydda? XD

2008-11-06 @ 21:34:30
Postat av: Niklas

Helt okej PR för Gävle och underhållande när den brinner!

(Fast den får gjärna stå där till jul!) :D

2008-11-06 @ 23:17:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0