Tronen!

Blev inget inlägg igår, varken orkade, eller hade tid med det.
Gårdagen var i alla fall händelserik.
Började med att jag var på plats i Mediadelens biograf och satt med och lyssnade på en timmes information av vad Media och SamMedia är. Fick även stå och göra lite reklam för SamMedia. Himla kul att så många av de som var där första omgången var där för att specialinfo om just SamMedia! (SamMedia=bättre än Media!)
Sen blev det att visa runt dem snabbt. Förutom tre från Media-2:an så var det jag, Stina R, Jonna, Klara och Magdalena som fick guida dem runt på enbart 10 min!

11.00: Tandläkaren. Lagom kul...! :S

Sen mat på Älvkullen innan tyskan.
Blev att käka med Polina (och Esmeralda) för första gången sen Rudsskolan, lite nostalgiskt och kul sådära. ;)

Men blev ingen tyska för oss (-Magdalena), vi skulle köra ett pass till.
Var ganska trist att höra samma info igen, men bättre än tyska i alla fall. Och kul med rockabilly-gänget från Torsby på slutet i Kammarmusiksalen. xD

Efter skolan var det filmmöte med UF på stadshuset. Alltid trevligt att åka dit ner och dricka cappuccino eller espresso och prata med allt trevligt folk där!
Efteråt så gick jag, Malin, Ida och Rickard lite på stan innan jag skulle på nästa grej.
Träff med konfirmandledarna i Rudskyrkan. Där blev det god mat och lite lekar. :p

På kvällen drog jag och Emil ner till stan. Han skulle köpa nått World of Warcraft spel som de släppte. Var lite speciellt men kul och annorlunda att vara med på något sånt. De öppnade affären vid tolv!
Blev att gå hem sen, för inga bussar gick..

Idag har det inte hänt så mycket.
Förutom en grej.
Jag har slagit nytt rekord i antal raka segrar i tronen! Fem stycken! (Plus den sjätte, den gången då jag vann tronen av Lukas.)
I och med det har jag slagit både Nathalias och Simons gamla rekord på fyra segrar.
HALL OF FAME! :D
(Att ha tronen = regerande segrare i Sten, sax, påse.)

På svenskan blev det att köra ny muntlig redovisning.
Förra gången gick det ju i alla fall okej, men den här gången gick det åt helvete!
Kul i alla fall att få läsa alla klasskamraters kommentarer från förra redovisningen.
Det värmde, tack SPM1A! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0