Äntligen lov!

Skoldagen började med en föreläsning/prisutdelning i Sundstaaulan klockan 9.00. Alltså ingen tyska.
Edbergstiftelsens pris 2008 skulle delas ut och det här året var det den indiske naturfilmaren Shekar Dattatri som fick ta emot stipendiet på 50.000 kr. Bo Landin var den som delade ut priset. Intressant att se och höra. Gillade Shekars filmer mycket. Pinsammt dock med belysningen! Ljussättarna kunde inte skruva ner belysningen förrän de fick hjälp med det 10 minuter senare!
Ingen tyska och förkortad mediakunskap.
Sen historia med Magnus Bärjh.
Älskar den mannen, coolaste läraren jag någonsin haft typ. När han är på gott humör (som han var idag) brukar vi få sluta lite tidigare. Idag blev våran 90-minuters lektion förkortad till 32 min!

Sen ner med bussen till stan för att fira lov med killarna i klassen på McDonalds. (Minus Viktor Svensson och Viktor Hartmann.) De flesta andra körde på Miami Melt meny, men jag softade med en glass med chokladtopping. ^^

Sen tillbaks till skolan. Tvungen att göra klart svenska-läxan som jag inte var färdig med. "Hur kommunicerar jag".
Hatar en del av de jävla frågorna. Ex: Hur gör andra för att få kontakt med mig? och Hur tänker andra när de nyss talat med mig?
Det var 25 frågor i det stuket och alla skulle besvaras utförligt som i en lång berättelse. Så skulle man reflektera över varje fråga för ett högre betyg. Hujedamig.

Sen på kvällen har det inte hänt så mycket.
Men bara två dagar kvar till Hudik nu.
Tre dagar kvar till Gävle och Emma. <3
Längtar. :D

PS. Idag är det exakt 45 år sedan The Beatles var och spelade i Sundstaaulan. Inget fan av dem, men ändå ascoolt att John Lennon, Paul McCartney osv varit i aulan i min skola!!!

Kommentarer
Postat av: emma´

3 jävla dagar kvar älsk <3

2008-10-25 @ 18:25:24
Postat av: Amanda

Nille, nu måste jag fråga dig lite om denna Emma. :D Tell me everything. :D

2008-11-16 @ 02:03:58
URL: http://glossie.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0