:@

Tänker inte skriva det jag verkligen tycker. Då skulle jag bara skämma ut mig.
Men tar allt från början.

Jag, Haytham och Polina drog ner till Arenan.
Tänkte vara positiv och skriva lite om hur många brynässupportrar som fanns på plats och allt, men just nu är jag sur.
Stämmningen var iallafall god. Fullpackat blev det på bortastå. Flaggor delades ut och vi sjöng sönder Färjestads introlåt.

Matchen börjar med tryck från Brynäs. Två powerplay som vi inte nätar i men vi hade i alla fall tryck!
Sen small det till och Brynäs gjorde 1-0. Klacken blev ju inte lite glad.
Mindre glad blev Jörgen Jönsson.
Den j***a f*****g crybabyn Jönsson gnällde hos domaren från Leksand-land.
Jönsson fick som han ville.
Brynäs korrekta mål blev B-O-R-T-D-Ö-M-T!!!! :o
Det finns en verklighet - och den hatar Brynäs.

Brynäs tappar spelet och blir okoncentrerade efter målet som tydligen INTE var mål!
Färjestad gör 1-0.
Sen en situation som var solklar straff med två minuter kvar. Bara utvisning blev det.

Sen är resten historia.
Noterade dock att det tydligen var okej att köra över Jacob Markström lite hur som helst.
Karlstad är ju som vilda västern för Brynäs.
En tråkig supporter slängde över sitt matchprogram mot Färjestads supportrar. Sånt gillar vi inte!
Men så fick jag höra att en stackars oskyldig Brynässupporter oprovoserat blivit sparkad så att han fick halta sig fram sen!
5-1 blev matchen och när Sundström gjorde mål för Brynäs, var domare Claesson från Leksand-land tvungen att ta ett varv förbi målvideodomaren för att kolla om det inte fanns något tveksamt man kunde döma bort för.

Sen stack jag iväg till busshållplatsen med Malin och hennes kompis Ida.
Snackade av mig lite. Kön var lång och när vi var nästan längst fram var bussen så full att den stängde dörrarna och stack. Fick vänta i tio minuter till på nästa buss.
På bussen var det "hockeystämmning". En Brynäskille från Norrköping satt sig mittemot mig och vi pratade lite.
Så kommer en full FBKare lite efter. Han ser så klart min halsduk och börjar dra i den. Tänkte att han var full så det var väl inte så farligt. Slängde bara halsduken på Malin. Men sen gick han på Norrköpingsbon och slängde hans keps några gånger inåt mot Malin och Ida. Efter ett tag började det kännas lite väl illa. Han såg inte så jätteglad ut, han log på ett sånt där sett som man kunde läsa av att han kände sig otrygg. Fullisen skrek i hela bussen att Brynäsaren satt och skämdes och att han borde kastas av bussen. Någon längre bak skrek att; han får väl för fasen hålla på vilket lag han vill!
Man såg på han att han tyckte det var skönt när bussen kom till Torget och han kunde sticka ut ur bussen och iväg.
Blir så sur när sånt där sker, även om han som höll på var full.
Vi brynäsare måste stå på oss!

Nu är jag sur. Känns för jävligt att Jönsson gnällde bort ett mål som domare Claesson redan dömt!


Brynäs mål dömdes bort.
En helt annan match om vi hade fått 1-0.

Kommentarer
Postat av: malin

läskig gubbe på bussen :( (de leder iaf serien, det är prestige)

2008-10-18 @ 22:29:12
Postat av: Niklas

Brynäs inte bara leder serien, de vinner den också! ;D

2008-10-19 @ 16:06:12
Postat av: lovisa

buren var ur sitt läge och enligt regelboken så var de felaktigt! :U ;d

2008-10-19 @ 23:45:18
URL: http://lovisaperssson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0